Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö lahjoittaa 100 000 euroa kauppatieteelliselle koulutusalalle

02.12.2021

Säätiö tukee 100 000 euron lahjoituksellaan Turun yliopiston kauppakorkeakoulun koulutusta ja tutkimusta.

Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiö on perustettu vuonna 1973. Säätiön tarkoituksena on edistää koulutusta ja tutkimusta yritysjohdon toimialueella, ensisijaisesti Suomessa, mutta myös kansainvälisissä yhteyksissä. Säätiö jakaa joka vuosi apurahoja korkeatasoiseen tieteelliseen tutkimukseen.

- Tahdomme lahjoituksellamme tukea Turun yliopiston kauppatieteellistä koulutusalaa. Turun kauppakorkeakoulu tekee huippulaadukasta tutkimusta sekä rohkeaa monitieteistä yhteistyötä, kertoo Vuorineuvos Marcus Wallenbergin säätiön asiamies Stefan von Knorring.

- Haluan kiittää Turun kauppakorkeakoulun puolesta säätiötä tästä lahjoituksesta. Lahjoitus on merkittävä, kun kehitämme edelleen toimintaamme. Korkeatasoinen kauppatieteellinen tutkimus ja koulutus ovat avainasemassa, kun pyrimme entistä paremmin vastaamaan tulevaisuuden yhteiskunnallisiin haasteisiin, Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund sanoo.

Valtio pääomittaa yliopistoja vuosina 2020–2022 Sitran yliopistoille myöntämällä kertaluonteisella tuella. Valtion vastinrahan myötä Turun yliopistolle tehdyn lahjoituksen vaikuttavuus lisääntyy. Vastinrahakausi jatkuu 30.6.2022 asti. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa tietylle Turun yliopiston koulutusalalle.

Luotu 02.12.2021 | Muokattu 02.12.2021