Welcome Fair toivotti tervetulleeksi yliopiston uudet kansainväliset opiskelijat

03.09.2019

Naturassa ja Agorassa järjestetyssä tapahtumassa kävi kova kuhina perjantaina 30.8., kun kansainväliset opiskelijat tutustuivat yliopiston ja Turun kaupungin palveluihin sekä opiskelijajärjestöjen tarjontaan.

Yliopiston uusilla kansainvälisillä opiskelijoilla riitti viime viikolla tehtävää orientaatioiden ja käytännön järjestelyiden parissa. Viikko huipentui perjantaina pidettyyn Welcome Fair -tapahtumaan, jossa heille esiteltiin palveluita ja harrastusmahdollisuuksia.

Turun yliopistoon saapuu joka vuosi kansainvälisiä opiskelijoita lähes sadasta eri maasta. Yliopiston 20 000 opiskelijasta noin 1500 on kansainvälisiä opiskelijoita. Kansainvälisyys näkyykin Turun yliopistossa paitsi sisäisessä toiminnassa, myös ulkoisessa yhteistyössä.

Taiwanilaisella Yuhan Linillä, espanjalaisella Annalla, taiwanilaisella Chihwei Huangilla, ranskalaisella Heloisella ja espanjalaisella Raulilla oli erilaisia syitä tulla opiskelemaan Suomeen ja Turun yliopistoon. Heitä kiinnostivat pohjoismaisuus, ympäristöystävällisyys ja suomalaisen koulutuksen hyvä maine.

– Halusin tulla Suomeen, koska se on valittu maailman onnellisimmaksi maaksi kaksi kertaa peräkkäin. Opiskelen psykologiaa, joten se kiinnosti minua, kertoo Yuhan Lin.

Atif Ali

Pakistanilainen Atif Ali on ollut Suomessa jo 10 vuotta, mutta on uusi opiskelija Turun yliopistossa. Hänellä on jo tutkinto Itä-Suomen yliopistosta, ja Turkuun hän tuli täydentämään osaamistaan materiaalikemian opinnoilla.

– Turun yliopiston uusien materiaalien tutkimus ja tutkimustekniikat ovat kuuluisia, joten halusin tulla tänne lisäämään asiantuntemustani, hän kertoo.

Sarah ja Christina

Saksalaiset Sarah ja Christina halusivat tulla Suomeen opiskelemaan, koska olivat kuulleet paljon hyvää suomalaisten yliopistojen tasosta ja suomalaisesta luonnosta.

– Olimme kuulleet, että yliopistot täällä ovat korkeatasoisia, ja englannin kielen taso on yleisesti tosi hyvä, he tiivistävät.

Tilaisuuden järjesti yliopiston kansainvälisen liikkuvuuden palvelut.

Lotta Junnila

Luotu 03.09.2019 | Muokattu 03.09.2019