WORK2023-konferenssi Turun yliopistossa elokuussa 2023

19.12.2022

WORK2023-konferenssi tarjoaa monitieteellisen tiedeyhteisön ja tieteellisen keskustelufoorumin työtä ja työhön liittyvien taloutta ja yhteiskuntaa koskevien ilmiöiden tutkimukselle.

Vuoden 2023 konferenssin teema Digitaalinen kapitalismi: riskit ja mahdollisuudet käsittelee useimpien laajojen yhteiskunnallis-taloudellisten ja työtä koskevien muutosten taustalla olevia tekijöitä. Teknologioiden ja digitaalisen kapitalismin ratkaisevat roolit ovat tulleet monin eri tavoin näkyviksi COVID-19-pandemian aikana. Teknologioilla on valta mahdollistaa ja vauhdittaa kehitystä, tarjota parannuskeinoja ja tuoda esiin sekä edistää kestävän kehityksen ja samanarvoisuuden mekanismeja. Teknologioiden keinoin on kuitenkin myös mahdollista kasvattaa entisestään erityyppisiä eriarvoisuuden, epätasa-arvon tai kestämättömän kehityksen suuntia, niin kansallisesti kuin globaalisti. Näitä teknologian ja digitaalisen kapitalismin moniulotteisia kysymyksiä pohditaan konferenssin yleisesityksissä, ja useissa monitieteisissä työryhmissä.

WORK2023-teema kutsuu tutkimuspapereita, postereita ja esityksiä, joissa käsitellään laajasti ymmärrettynä aihetta ja siihen liittyviä kysymyksiä. WORK2023 toivottaa tervetulleeksi esitykset ja alustukset eri tieteenaloilta, ja on avoin eri tieteenalojen menetelmällisille ja teoreettisille näkökulmille.

Konferenssin järjestää Turun työtieteiden keskus TCLS yhteistyössä Turun yliopiston kanssa. Konferenssi järjestetään hybridinä Turun yliopistossa 23.-25.8.2023.

Luotu 19.12.2022 | Muokattu 19.12.2022