WORK2023-konferenssiin ilmoittautuminen on auki

17.04.2023

WORK2023-konferenssi järjestetään hybridinä Turun yliopistossa ja virtuaalisella konferenssialustalla 23.-25.8.2023.

Konferenssiin ilmoittautuminen on avattu ja early bird ilmoittautumisaika on 15.6.2023 saakka. Lisätietoja ja linkki ilmoittautumislomakkeelle: https://work2023.fi/registration/

WORK2023-konferenssin teema Digitaalinen kapitalismi: riskit ja mahdollisuudet käsittelee useimpien laajojen yhteiskunnallis-taloudellisten ja työtä koskevien muutosten taustalla olevia tekijöitä. Teknologioiden ja digitaalisen kapitalismin ratkaisevat roolit ovat tulleet monin eri tavoin näkyviksi COVID-19-pandemian aikana. Teknologioilla on valta mahdollistaa ja vauhdittaa kehitystä, tarjota parannuskeinoja ja tuoda esiin sekä edistää kestävän kehityksen ja samanarvoisuuden mekanismeja. Teknologioiden keinoin on kuitenkin myös mahdollista kasvattaa entisestään erityyppisiä eriarvoisuuden, epätasa-arvon tai kestämättömän kehityksen suuntia, niin kansallisesti kuin globaalisti. Näitä teknologian ja digitaalisen kapitalismin moniulotteisia kysymyksiä pohditaan konferenssin pääpuheenvuoroissa sekä monitieteisten työryhmien tutkimusesityksissä.

Keynote-puhujina keskiviikkona 23.8. kuullaan tohtori, tutkija Alex Woodia (Bristolin yliopisto, Oxfordin yliopisto) sekä professori Virginia Doellgastia (Cornellin yliopisto, Hans-Böckler-Stiftung). Woodin puheen aiheena on The politics of platforms: power, precarity and protest. Doellgastin aiheena on Democratizing technological change at work: Collective responses to digitalization and AI.

Torstain 24.8. pääpuhujana on ERC professori Valeria Pulignano (KU Leuven). Pulignano käsittelee aihetta Theorizing adaptations to precarious work in an era of digital transformation. Torstain ja perjantain ohjelma täydentyy vielä. Lisäyksistä ilmoitetaan kevään aikana.

Tervetuloa!

Konferenssin järjestää Turun yliopiston Turun työtieteiden keskus TCLS.

Lisätietoja: work2023@utu.fi

Luotu 17.04.2023 | Muokattu 17.04.2023