Yliopistot korjaavat virheelliset valinnat kevään 2023 yhteisvalinnassa

26.05.2023

Opintopolku-palvelussa tapahtuneen ensikertalaisuustietojen siirtymiseen liittyvän virheen vuoksi osaa yhteisvalinnan ei-ensikertalaisista hakijoista on käsitelty ensikertalaisina, ja heille on myönnetty opiskelupaikka todistusvalinnassa virheellisesti. Turun yliopistossa virhe koskettaa vain yksittäisiä hakijoita.

Koska opiskelupaikka on myönnetty teknisen virheen vuoksi, yliopistot joutuvat perumaan nämä opiskelupaikat. Kaikille niille hakijoille, joita asia koskee, tiedotetaan asian korjaamisesta hakukohteen yliopiston toimesta.

Turun yliopistossa on selvitetty asiaa ja tehty korjauksia valintoihin. Turun yliopistossa virhe koskettaa vain yksittäisiä hakijoita, joihin ollaan oltu yhteydessä.

Yliopistot pahoittelevat tilannetta, joka ymmärrettävästi aiheuttaa monelle hakijalle huolta. Epäselvissä tilanteissa tulee olla yhteydessä oman hakukohteen yliopiston hakijapalveluihin.

Lisätietoja: hakijapalvelut@utu.fi

> Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI ry:n tiedote (26.5.2023)

> Opintopolku-palvelun tiedonsiirtoihin liittyvä virhe on korjattu – Turun yliopistossa virhe koskettaa vain yksittäisiä hakijoita (25.5.2023)

Luotu 26.05.2023 | Muokattu 26.05.2023