Yuri Matiyasevich Venäjän tiedeakatemiasta vierailee Turun yliopistolla

13.12.2016

Venäjän tiedeakatemian jäsen professori Yuri Matiyasevich vierailee Turun yliopiston matematiikan ja tilastotieteen laitoksella tämän viikon aikana. Vierailu on osa laitoksen ja Pietarin Matematiikan Steklov Instituutin välistä yhteistyötä.

​Professori Matiyasevich pitää laitoksella kaksi vieraiuluentoa, toisen lukuteoriasta
keskiviikkona, 14 joulukuuta ja toisen Hilbertin 10nnestä probleemasta torstaina,
15. joulukuuta.

Keskiviikkona 14.12. Quantumin huoneessa M3 Yuri Matiyasevich luennoi aiheesta A few factors from the Euler  product  are sufficient for calculating the zeta function with high precision. Torstaina 15.12. hän lennoi Quantumin audiotiorissa kello 12.15 alkaen aiheesta: Hilbert's Tenth Problem and some other difficult problems.

EH

Luotu 13.12.2016 | Muokattu 13.12.2016