
Mari
Murtonen
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Professor of Higher Education Pedagogy & Leader of the UTUPEDA Centre
Yliopistopedagogiikka: opettajien pedagogisen osaamisen ja opiskelijoiden ajattelutaitojen kehittyminen
Contact
Links
Asiantuntijuusalueet
Yliopistopedagogiikka
oppiminen ja opettaminen perinteisissä ja digitaalisissa (esim. unips.fi) ympäristöissä
opettajan pedagogisen asiantuntijuuden kehittyminen
opiskelijoiden tieteellisen ajattelun ja tutkimustaitojen kehittyminen sekä oppimiseen ja opettamiseen liittyvät käsitykset ja uskomukset.
Biografia
Professor of Higher Education Pedagogy at the Tampere University 2019-2020. Adjunct Professor at the University of Helsinki since 2009. PhD 2005 and Master of Education 1997, University of Turku. Researcher posts during 1996-2018 at the Universities of Turku, Helsinki, Jyväskylä and California at Berkeley. Editor-in-Chief of the Journal of University Pedagogy in 2015-2017. Editorial board member of the Educational Research Review. Leader of the UNIPS digital learning solution project 2017-2019.
Julkaisut
Content Learning in an Interprofessional Environment for Health and Social Care Students: The Role of Learning Activities and Group Work Appraisals (2023)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
University teachers' profiles based on digital innovativeness and instructional adaptation to COVID-19: Association with learning patterns and teacher demographics (2023)
Education and Information Technologies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Building a framework of a supportive pedagogical culture for teaching and pedagogical development in higher education (2023)
Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Yliopistopedagoginen näkökulma tekoälyyn (2023)
Turun yliopiston blogi
(Muu (O2))
OPEN KULMAsta foorumi oman opetuksemme kehittämiselle (2023)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Higher Education during Lockdown: Literature Review and Implications on Technology Design (2022)
Education Research International
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Korkeakouluopettajien hätäetäopetukseen liittyvät negatiiviset ja positiiviset kokemukset COVID-19-pandemian aikana (2022)
Yliopistopedagogiikka
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Yliopisto- ja ammattikorkeakoulupedagogiikasta korkeakoulupedagogiikkaan (2022)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Short pedagogical training in supporting university teachers' professional vision: A comparison of prospective and current faculty teachers (2022)
Instructional Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Vuorovaikutus ja hyvinvointi opetuksen ytimessä (2022)
Yliopistopedagogiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))