Biotekniikka, diplomi-insinööri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut yhdistämään biokemiallista sekä laite- ja tietoteknistä osaamista
  • haluat oppia hyödyntämään tuotanto-, laite- ja prosessitekniikan ratkaisuja biopohjaisessa molekyylien tuotannossa
  • olet kiinnostunut kehittämään laboratoriolääketieteen menetelmiä ja testijärjestelmiä ihmisen terveydentilan selvittämiseen
  • haluat hyödyntää molekyylitason tietoa elintarvikkeista niiden kehittämisessä
  • olet kiinnostunut toteuttamaan bioenergiaan sekä kiertotalouteen perustuvia teknisiä ratkaisuja

Turun yliopistossa biotekniikan diplomi-insinöörin opinnoissa voit painottaa opintosi proteiinien ja pienmolekyylien biopohjaiseen tuotantoon, bioteknisiin järjestelmiin kattaen laboratoriolääketieteen in vitro -diagnostiset menetelmät ja testijärjestelmät, elintarvikekehitykseen sisältäen elintarvikkeiden kehittämisen ja laadun tarkastelun molekyylitasolla, tai kestävään bioenergiaan ja bioteknisiin prosesseihin nojaavaan biotalouteen.

Opiskelijanamme olet osana kansainvälistä opiskelija- ja tutkimusympäristöä, joka tekee läheistä yhteistyötä biotekniikan alan yritysten kanssa.

Koulutuksesta valmistut asiantuntijaksi laboratoriodiagnostiikan, lääketeollisuuden, elintarvikekehityksen, uusiutuvan bioenergian tai bioprosessiteollisuuden alalle esimerkiksi tutkimus-, tuotekehitys- tai tuotantotehtäviin. Tutkinnon suorittaneet toimivat yrityksissä monipuolisesti eri tehtävissä aina johto- ja esimiestehtävistä, markkinoinnista ja laadunvalvonnasta perus- ja soveltavaan tutkimukseen. Voit työllistyä myös yliopistoon, tutkimuslaitoksiin tai hallintovirastoihin.

Sitaatti_sci_biotekniikka_Emma-Makinen_opiskelija
Parasta ovat monipuoliset suuntautumismahdollisuudet työelämässä sekä turkulainen teekkarikulttuuri tasapainottamassa opiskeluarkea!
Emma Mäkinen
biotekniikan opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• laatuinsinööri