Historian ja arkeologian tutkinto-ohjelma, Euroopan ja maailman historia, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostut kansainvälisen historian ilmiöistä ja prosesseista
  • haluat ymmärtää ja analysoida vuorovaikutuksen, kohtaamisten ja konfliktien määrittämää maailmaa

Euroopan ja maailman historian koulutus suuntautuu vahvasti kansainvälisyyteen. Koulutuksen tavoitteena on tuottaa Euroopan ja globaalin historian asiantuntijoita, jotka osaavat tarkastella maailmaa avarakatseisesti ja arvioida kriittisesti tietoa, uskomuksia ja arvoja.

Monipuolinen kansainvälisen historian tuntemus tukee työllistymistä asiantuntijatehtäviin sekä kotimaassa että ulkomailla, niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla. Koulutus sopii sinulle, jos haluat monipuolista yleissivistystä ja historian ymmärrystä vaativiin asiantuntijatehtäviin. Valmistuneet sijoittuvat historian opettajiksi ja tutkijoiksi, media-alalle ja yrityksiin, museoihin ja arkistoihin, järjestöihin, julkishallintoon ja historia- ja kulttuurialan yrittäjiksi.

Turun yliopiston Euroopan ja maailman historian vahvuusalueita ovat liikkuvuus ja monikulttuurisuus, tieteen ja tietämisen historia sekä ympäristösuhde ja ihmisten ja eläinten vuorovaikutuksen historia.

sitaatti_opiskelija_hum_Sami-Sihvo_yl-historia
Sen lisäksi, että yleinen historia antaa kattavan ja monipuolisen kuvan menneisyydestä, sen ylirajainen fokus tekee siitä myös nykyistä maailmaa monipuolisesti selittävän tieteenalan.
Sami Sihvo
yleisen historian opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• historian opettaja