Kielen oppimisen ja opettamisen tutkinto-ohjelma, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut kielistä ja kulttuureista
  • haluat opetustehtäviin tai koulutuksen alalle kielen oppimisen ja opettamisen asiantuntijaksi

Kielen oppimisen ja opettamisen tutkinto-ohjelman vahvuutena on selkeä ammattikuva verrattuna moniin humanistisen alan koulutuksiin. Ohjelmassa on joustava, mutta silti ohjelmamuotoinen rakenne: koulutukseen kuuluvat vähintään yhden erikoistumiskielen syventävät opinnot ja sivuaineena opettajan pedagogiset opinnot, toisen opetettavan aineen opinnot tai muu kiinnostava sivuaine.

Tutkinto-ohjelman opinnot antavat valmiuden toimia aineenopettajana peruskoulussa, lukiossa ja monissa muissa oppilaitoksissa, joissa kieliä opetetaan. Voit tähdätä myös tutkijaksi tai muihin opetusalan tehtäviin, esimerkiksi kouluttajaksi.

Turun yliopiston kieliaineiden tutkinto-ohjelmassa sinulle tarjoutuu monia muita yliopistoja laajempi ja monipuolisempi kielivalikoima: englanti, espanja, italia, kiina, klassinen kreikka, latina, ranska, ruotsi, saksa, suomalais-ugrilaiset kielet tai suomi. Suppeampina opintokokonaisuuksina on mahdollista opiskella unkaria, venäjää ja viroa.

sitaatti_opiskelija_hum_Rebecka-Heinonen_kielten-opettaminen
Opinnoissa mietimme paljon yhdessä asioita, teemme ekskursioita, analysoimme, käymme pitkiä keskusteluja. Sivuaineopintoihin hakeutuminen on tehty helpoksi, mikä on kiva juttu.
Rebecka Heinonen
opiskelija kielen oppimisen ja opettamisen tutkinto-ohjelmassa
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• aineenopettaja
  • kielten opettaja
  • koulutussuunnittelija
  • kansainvälisten asioiden suunnittelija
  • kielikouluttaja
  • tutkija
  • yliopisto-opettaja
  • viestintäsuunnittelija

Koulutuksesta vastaa kieli- ja käännöstieteiden laitos.