Matematiikka, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• pidät loogisesta päättelystä ja täsmällisestä perustelusta
  • olet kiinnostunut luonnon, talouden tai muiden ilmiöiden matemaattisesta ymmärtämisestä

Matemaatiikan maisteritason opiskeluissa painotetaan asioiden täsmällistä perustelua ja asioiden syvällistä ymmärtämistä.

Opinnot antavat sinulle loistavat valmiudet oppia muita aloja, joissa esiintyy matematiikkaa. Saat valmiudet hyvin erilaisiin tehtäviin, kuten rahoitus- ja vakuutusalalle, teollisuuteen asiantuntijaksi, suurten datamäärien käsittelyyn tai muihin asiantuntija- ja tutkimustehtäviin.

Turun yliopistossa opetus ja tutkimus on ainoana Suomessa erityisen painottunut diskreettiin matematiikkaan (koodausteoria, kryptografia, laskettavuuden teoria). Matematiikan pääaineessa voit valita seuraavista linjoista:

• Matematiikan linja
  • Matematiikan opettajan linja
  • Sovelletun matematiikan linja
  • Data-analytiikan linja
  • Finanssi- ja vakuutusmatematiikan linja

Finanssi- ja vakuutusmatematiikan linjalle on asetettu lukuvuodesta 2021-2022 alkaen seuraavat pääsykriteerit:

Hakijalla tulee olla suoritettuna matematiikan perusopintoihin sisältyvät opintojaksot sekä kandidaattitason todennäköisyyslaskennan opintojaksot (vähintään 8 op), tai muut erikseen vastaaviksi arvioidut opintojaksot, suoritettuina niin, että kukin opintojaksoista on suoritettu vähintään arvosanalla hyvät tiedot, 3/5 tai vastaava suoritustaso.

Lisätietoa linjoista Opintopolusta.

Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• opettaja