Median, musiikin ja taiteen tutkimuksen koulutusohjelma, mediatutkimus, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut mediakulttuurista ja sen eri ilmiöistä, esimerkiksi sosiaalisesta mediasta, peleistä, elokuvista, televisiosta tai populaarikulttuurista
  • haaveilet urasta media- tai kulttuurialalla tai vaihtoehtoisesti opetuksen tai tutkimuksen parissa

Turun yliopiston tarjoama mediatutkimuksen koulutus on ainutlaatuinen - vastaavaa humanistista, taiteen- ja kulttuurintutkimuksen näkökulmia yhdistelevää koulutusta ei ole tarjolla muissa korkeakouluissa.

Mediatutkimuksen maisteriopinnoissa saat monipuolisen käsityksen mediakulttuurin kehityksestä, alan tutkimussuuntauksista ja metodologisista vaihtoehdoista. Opinnoissasi voit syventyä erityisesti itseään kiinnostaviin tutkimusalueisiin. Koulutuksen vahvuusalueita ovat muun muassa elokuva- ja televisiotutkimus, populaarikulttuurin tutkimus, mediafilosofia, feministinen mediatutkimus ja digitaalisen median tutkimus.

Valmistuneet sijoittuvat monenlaisiin tehtäviin tutkimuksen ja opetuksen alalla tai mediayritysten, julkishallinnon ja järjestöjen palvelukseen.

Sitaatti hum mediatutkimus Porkka
Tule sinäkin opiskelemaan mediatutkimusta - tulevaisuuden työelämässä media-alan asiantuntijoita tarvitaan jatkuvasti.
Janette Porkka
mediatutkimuksen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• viestintäpäällikkö