Sosiaalipolitiikka, valtiotieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• sinua kiinnostaa ihmisten hyvinvointi tai siinä ilmenevät puutteet
  • yhteiskunnalliseen oikeudenmukaisuuteen ja tasa-arvoon liittyvät kysymykset ovat lähellä sydäntäsi
  • haluat vaikuttaa siihen, millainen on tulevaisuuden hyvinvointivaltio Suomessa

Sosiaalipolitiikan koulutuksen ja tutkimuksen painopistealueena ovat sosiaaliturvajärjestelmät ja sosiaalipoliittisten ratkaisujen vaikutus palvelujen saatavuuteen, tulonjakoon, köyhyyteen ja hyvinvointivaltio kannastusperustaan.

Sosiaalipolitiikan opiskelu Turussa on mielenkiintoista ja motivoivaa - oppiaineessa panostetaan laadukkaaseen opetukseen ja hyödynnetään erilaisia oppimismuotoja. Opettajat ovat sekä asiantuntevia että mukavia. Suhteellisen pienessä oppiaineessa opiskelijat ja henkilökunta tuntevat kaikki toisensa.

Turkulaisen sosiaalipoliitikon tunnistaa korkeatasoisesta tieteellisestä osaamisesta, kyvystä analysoida suomalaista hyvinvointivaltiota suhteessa muiden maiden järjestelmiin sekä vahvasta kvantitatiivisesta osaamisesta. Koulutuksesta valmistuneet valtiotieteen maisterit toimivat erityisasiantuntijoina monilla eri sosiaalipolitiikan aloilla: Kelassa, Eläketurvakeskuksessa, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella, ministeriöissä, järjestöissä ja yksityisissä eläkevakuutusyhtiöissä.

Sitaatti_soc_Iida-Hakala_sospol_opiskelija
Yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa pystyn tekemään just niitä juttuja, mitkä kiinnostavat minua!
Iida Hakala
sosiaalipolitiikan opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit vaikuttaa.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• suunnittelija