Taloussosiologia, valtiotieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut taloudesta ja yhteiskunnasta
  • haluat olla mukana rakentamassa toimivaa tulevaisuuden yhteiskuntaa
  • tähtäät julkishallinnon, tutkimuksen ja yritysmaailman asiantuntija- ja johtotehtäviin

Taloussosiologia mahdollistaa taloustieteitä laajemman näkökulman ymmärtää kuluttajien toimintaa ja elinkeinoelämän kehitystä. Maisteriopinnoissa keskitytään taloudellisten ilmiöiden ja yhteiskunnan vuorovaikutuksen sekä muuttuvien taloudellisten olosuhteiden ymmärtämiseen.

Maisterin tutkinnon voi Suomessa suorittaa taloussosiologiassa vain Turun yliopistossa. Oppiaineen opetuksessa ja tutkimuksessa painottuvat markkinat, sosiaaliset verkostot ja rakenteet sekä kulutus ja kuluttajakäyttäytyminen.

Taloussosiologiassa tutkinnon suorittaneiden uramahdollisuudet ovat laajat yksityisellä ja julkisella sektorilla. Valmistuneet opiskelijat työllistyvät tyypillisesti talous- ja henkilöstöalan ylempiin tehtäviin yrityksissä ja valtiohallinnossa.

Sitaatti_soc_Jolli-Jakonen_taloussosiologia_opiskelija
On jännittävää ja vapauttavaa ymmärtää, miten ihmiset muovaavat taloutta ja talous ihmisiä.
Olli Jakonen
Valtiotieteiden maisteri, taloussosiologia

Tutustu Ollin tekemään videoon sosiaalitieteiden, sosiaalityön ja taloussosiologian opiskelusta

Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit vaikuttaa.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• tutkija