Taloustieteen tutkinto-ohjelma, kauppatieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle jos:

• olet kiinnostunut talouselämästä ja yhteiskunnallisista kysymyksistä
  • haluat oppia soveltamaan matemaattisia ja tilastollisia menetelmiä
  • sinua kiinnostaa ura vaativissa asiantuntija  tai johtotehtävissä yrityksissä, rahoituslaitoksissa tai julkisella sektorilla

Taloustieteelliset analyysivalmiudet ovat välttämättömiä nopeasti muuttuvassa talouselämässä. Taloustieteen KTM-tutkinto-ohjelma painottaa lisäksi yhteiskunnallisten asioiden hallintaa.

Turun yliopiston taloustieteen ohjelma täyttää alan korkeat kansainväliset vaatimukset. Siihen kuuluu muihin kotimaisiin taloustieteen ohjelmiin nähden mittavammat kvantitatiiviset menetelmäopinnot.

Turun yliopiston taloustieteen ohjelman korkea taso tunnetaan ja tutkintoa arvostetaan laajasti työnantajien keskuudessa ja ohjelma täyttää alan korkeat kansainväliset vaatimukset.

Taloustieteen oppiaineesta valmistuneita palkataan vaativiin asiantuntijatehtäviin yksityiselle ja julkiselle sektorille. Tyypillisiä työnantajia ovat liikepankit, suuryritykset, kansainväliset organisaatiot, Suomen Pankki, valtiovarainministeriö ja taloudelliset tutkimuslaitokset. Ekonomistien työmarkkinanäkymät ovat erittäin hyvät.

Turun kauppakorkeakoulun ilmapiiri on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on tiivistä. Olemme AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoitaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä.

Get inspired by the future.
Meiltä saat tutkinnon, joka avaa ovia.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• ekonomisti