Tietojenkäsittelytieteet, filosofian maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut uusista teknologioista, kuten tekoälystä, robotiikasta, tietoturvasta tai koneiden ja ihmisten vuorovaikutuksesta
  • olet kiinnostunut ohjelmoinnista
  • haluat olla etujoukoissa rakentamassa tulevaisuuden tietoyhteiskuntaa
  • haluat tulla tietojenkäsittelytieteen tutkijaksi

Tietojenkäsittelytieteen koulutus antaa opiskelijoille laajat valmiudet soveltaa ja kehittää niin nykyaikaisia kuin tuleviakin teknologioita. Ala tarjoaa monenlaisia työtehtäviä sekä kotimaassa että kansainvälisesti, ja valmistuvat työllistyvät erinomaisesti.

Alan maisterien tyypillisiä työtehtäviä ovat ohjelmistojen ja sovellusten suunnittelu ja toteutus, yritysten tiedonhallinta, tiedon analysointijärjestelmien laatiminen, tekoälyjärjestelmien suunnittelu ja kehittäminen, verkkokaupan järjestelmien ja muiden verkkosovellusten suunnittelu ja toteutus sekä vuorovaikutteisten sovellusten (esim. ja pelien ja virtuaaliympäristöjen) kehittäminen.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• ohjelmistosuunnittelija
  • ohjelmistokehittäjä
  • projektipäällikkö
  • pelisuunnittelija
  • järjestelmäasiantuntija
  • sovellussuunnittelija
  • lehtori
  • teknologiajohtaja
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.