Opiskelu markkinoinnin oppiaineessa Porissa

Yritysten olemassaolo on riippuvainen asiakkaista. Koska markkinointi on suoraan tekemisissä asiakkaiden kanssa, markkinointi on organisaatioiden kestävän kilpailukyvyn perusta. Markkinoinnin opiskelu sisältää tutustumista markkinoinnin laajaan tehtäväkenttään. Markkinoinnin tehtävänä on tuottaa asiakasdataa ja markkinoiden tuntemusta organisaatioon, prosessoida ja välittää sitä ylimmän johdon käyttöön, osallistua em. analyysin perusteella tehtävään strategiseen päätöksentekoon ja toteuttaa strategiat. Markkinointi myös suunnittelee ja toteuttaa käytännön markkinointitoimenpiteet, usein markkinointitoimiston kanssa yhdessä. Asiakas- ja kumppaniarvon tunnistaminen, luominen ja kommunikointi on kaikkien nykyaikaisten organisaatioiden ydintoimintaa. Palvelu-, tuote- ja yritysbrändien johtaminen on oleellinen osa markkinoinnin ammattilaisen työtä.

Markkinoinnin opiskelu tarjoaa erinomaiset työllistymismahdollisuudet. Markkinointiekonomit sijoittuvat paitsi markkinoiviin yrityksiin, myös moniin muihin organisaatioihin ja markkinointitoimistoihin. Meiltä valmistuneiden markkinointiosaajien tehtävänimikkeitä ovat muun muassa:

  • Communications Manager
  • Product Marketing Planner
  • Markkinointipäällikkö
  • Marketing Automation Consultant
  • Customer Success Manager
  • Country Web & Digital Manager
  • Markkinointisuunnittelija
  • Sales Manager Scandinavia & Baltics
  • Kauppias
  • Asiakasvastuullinen johtaja