Ideasta kauppatieteelliseksi projektiksi

Autamme viemään eteenpäin alustavia tutkimusideoita ja kysymyksiä, joihin vastausten löytäminen edellyttää tutkimusta. Tutkimusideoita meille tulee sekä yrityksiltä, tutkijoilta että julkiselta sektorilta. Tutkimusideoita edistetään kokoamalla keskusteluun aiheeseen liittyviä asiantuntijoita. Yhdessä akateemisten ja yritysmaailman asiantuntijoiden kanssa selvitetään miten ideaa lähdetään toteuttamaan.

Jotta ideasta voisi synty tutkimusprojekti, tarvitaan:

  1. idea, tutkimusaihe tai teema
  2. tutkijakumppanit
  3. yrityskumppanit tai muut sidosryhmät sekä
  4. rahoittajataho

Turun kauppakorkeakoulussa Centre for Collaborative Research (CCR) -yksikkö toimii tutkimuskiihdyttämönä ja auttaa uusien avausten käynnistämisessä eli yllä listattujen asioiden kanssa. Toiminnan keskiössä on jatkuva keskustelu sidosryhmien kanssa ja uusien ideoiden edelleen kehittäminen.

Pähkinänkuoressa:

  • Mitä? Tutkimusidean tai kysymyksen jalostaminen
  • Hyöty? Tiekartta kohti ongelman ratkaisua
  • Mitä vaatii yritykseltä? Avoin asenne keskusteluissa
  • Hinta? Vaihtelee projekteittain