Kerro meille arvosi

12.04.2021

Mitä itse arvostat, entä mitä arvostetaan työyhteisössäsi tai kotimaassasi laajemmin? Kerro se meille kyselyssä #MitkäOvatSinunArvosi. Kyselyn tekee seitsemän eurooppalaisen yliopiston EC2U-allianssi, jonka yhtenä jäsenenä on Turun yliopisto.

Kyselyn tavoitteena on löytää eurooppalainen näkemys siitä, miten me katsomme maailmaa, jossa nyt elämme. Kyselyn tuloksia käytetään tutkimustarkoituksiin sekä allianssin apuna kehitettäessä. Kyselyyn vastaaminen kestää noin 5 minuuttia.

Kyselyn toteuttava EC2U on seitsemän eurooppalaisen yliopiston allianssi, jonka tavoitteena on luoda yleiseurooppalainen kampus uudenlaisella koulutusmallilla. Ranskalaisen Poitiersin yliopiston johtamaan allianssiin kuuluvat myös Alexandru Ioan Cuzan yliopisto Romaniasta, Coimbran yliopisto Portugalista, Friedrich Schillerin yliopisto Saksan Jenasta, Pavian yliopisto Italiasta, Salamancan yliopisto Espanjasta sekä Turun yliopisto Suomesta.

Allianssin keskeisinä tavoitteina on edistää liikkuvuutta niin, että yhteistyön synergiaedut hyödyntävät niin opetusta, tutkimusta kuin innovaatiotoimintaa. Rakenteilla on kolme kansainvälistä ja monitieteistä maisteriohjelmaa. Yhden aihealueena on kestävä kehitys, toisen terveys ja hyvinvointi ja kolmannen eurooppalaiset kielet ja kulttuurit. Tämän lisäksi perustetaan samojen teemojen pohjalta kolme virtuaali-instituuttia, jotka keskittyvät erityisesti tohtoriopiskelijoiden koulutukseen ja tutkimusyhteistyöhön.

Allianssin jäseniä yhdistää myös kuuluminen eurooppalaisten yliopistojen Coimbra-ryhmään. Vuonna 1985 perustettu Coimbra-ryhmään kuuluu vakiintuneita, korkean kansainvälisen tason eurooppalaisia monialaisia yliopistoja. Akateemisia ja kulttuurisia siteitä hyödyntäen ryhmä edistää kansainvälistymistä, akateemista yhteistyötä, koulutuksen ja tutkimuksen huippuosaamista sekä edistää yhteiskunnallista hyvinvointia. Ryhmä pyrkii myös vaikuttamaan eurooppalaiseen koulutuspolitiikkaan sekä kehittämään yhteistyössä parhaita käytänteitä. Ryhmässä on mukana 41 yliopistoa, Suomesta Turun yliopisto ja Åbo Akademi.

>> Vastaa kyselyyn

Luotu 12.04.2021 | Muokattu 24.05.2021