Kevään Tiedeillat kutsuvat kouluikäisiä ja aikuisia tieteen pariin - Amazonian sademetsät aiheena ensimmäisessä illassa 15.2.

01.02.2023

Turun yliopistossa helmi-toukokuussa järjestettävät Tiedeillat kutsuvat kaikki kouluikäiset ja sitä vanhemmat arki-illaksi tutustumaan eri alojen tutkimukseen ja osallistumaan kiinnostaviin tutkimusaktiviteetteihin. Tiedeiltoja järjestetään 15.2. alkaen aina kuukauden toiseksi viimeisenä keskiviikkona.

Ensimmäisessä Tiedeillassa 15.2. kuullaan sademetsätutkimuksesta, kun kuukauden mittaiselta tutkimusmatkalta juuri palannut kasvitieteilijä Hanna Tuomisto kertoo tuoreita kuulumisia Amazonian metsistä.

Kevään aikana Tiedeilloissa tutustutaan tutkimukseen ja päästään kokeilemaan tiedeaktiviteetteja lisäksi kulttuurintutkijan, historioitsijan, uskontotieteilijän ja foneetikkojen johdolla.

Keväällä järjestetään neljä Tiedeiltaa:

• 15.2. Amazonian sademetsien siimeksessä
  • 22.3. Tsernobyl ja ydinjäte kulttuurintutkijan silmin
  • 19.4. Menneiden ja nykyisten kulttuurien jäljillä
  • 24.5. Kieli ja aivot solmuun äänteiden parissa

– Tähtitiedepainotteisia Tiedeiltoja järjestettiin ennen korona-aikaa Tuorlan observatoriolla. Nyt Yliopistonmäelle sovitettuun tapahtumaan on otettu mukaan eri alojen tutkijoita, ja teemoilla on haluttu tehdä tutuksi luonnontieteiden lisäksi myös muita tieteitä ja yliopistolla tehtävää tutkimusta, kertoo tapahtumista vastuussa oleva projektitutkija Matleena Tuomisto.

Illat järjestetään Turun yliopiston kampuksella aina kuukauden toiseksi viimeisenä keskiviikkoiltana klo 18.30-20.00. Osallistumismaksu on 5 euroa. Tiedeillat järjestää Lounais-Suomen LUMA-keskus.

Tutustu tarkempiin tapahtumatietoihin ja varaa paikkasi Tiedeiltaan hyvissä ajoin!

Luotu 01.02.2023 | Muokattu 01.02.2023