Mediakutsu: Lääketieteellisen tiedekunnan kansanedustajatapahtumassa 23.9. aiheina uudet sydänhoidot ja kilpailu potilaista

17.09.2019

Median edustajat ovat tervetulleita ajankohtaistilaisuuteen Turun yliopiston lääketieteelliseen tiedekuntaan maanantaina 23.9.2019 klo 9.30–11.00. Tilaisuus pidetään Johan Haartman -salissa Tyksin T-sairaalassa (Hämeentie 11, Turku).

Tervetuloa perinteiseen ajankohtaistilaisuuteen Turun yliopiston lääketieteelliseen tiedekuntaan maanantaina 23.9.2019! Puheenvuoroissa kerrotaan tiiviisti tiedekunnan ja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin ajankohtaisista asioista.

Tilaisuuteen on kutsuttu alueen kansanedustajia, heidän avustajiaan sekä alueen päättäjiä, terveydenhuoltoalan toimijoita, mediaa ja yliopiston edustajia.

Tilaisuuden järjestää tiedekunnan alumniyhdistys AMA (Alumni Medicinae Aboenses).

Puheenjohtaja Aulikki Wallin (AMA)

Ohjelma:

• Tilaisuuden avaus. Aulikki Wallin, AMA:n puheenjohtaja.
  • Väistyvän dekaanin terveiset. Professori Pentti Huovinen, Turun yliopisto.
  • Uudet operatiiviset sydänhoidot: paljon uusia mahdollisuuksia, mutta myös kasvavia kustannuksia. Professori, ylilääkäri Juhani Airaksinen, Turun yliopisto ja Tyks.
  • Miten sairaaloiden väliseen kilpailuun potilaista tulisi suhtautua? Sairaalajohtaja Petri Virolainen, Tyks.
  • Kansanedustajien puheenvuorot ja keskustelua.
  • Tilaisuuden lopetus. Aulikki Wallin AMA:n puheenjohtaja.

Lisätietoja: Aulikki Wallin, Alumni Medicinae Aboenses (AMA) puheenjohtaja, oikeuslääkäri, p. 0400 432 238, aulikki.wallin@fimnet.fi

Luotu 17.09.2019 | Muokattu 17.09.2019