Paikallisilla elintarvikkeilla kansainvälisille markkinoille – avoin infotilaisuus Salossa 30.10.

21.10.2019

Suomalaiset elintarvikkeet kiinnostavat maailmalla. Pohjoisen puhtaasta luonnosta peräisin olevat raaka-aineet, korkea osaaminen ja hygieeninen laatu ovat suomalaisen ruoan vahvuuksia, joiden varassa elintarvikealan vientiin haetaan nyt kasvua.

Aika: 30.10 klo 15-20
Paikka: IoT campus, Joensuunkatu 7, Salo

Salon IoT-campuksella järjestetään keskiviikkona 30.10. kaikille elintarvikealan viennistä kiinnostuneille avoin tilaisuus, jossa elintarvikeyritysten kansainvälistymistä edistävän Fennopromon asiantuntijat avaavat erityisesti kasviproteiiniin, marja- ja hedelmäjalosteisiin sekä luomutuotteisiin liittyviä vientimarkkinoita ja kasvun avaimia.

Innostavien puheenvuorojen lisäksi tilaisuudessa on mahdollisuus tutustua tuotenäyttelyyn, josta voi napata mukaansa käytännön ideoita ja uusia tuulia tuotekehitykseen sekä tutustua maailmalla vallitsevaan kilpailutilanteeseen. Ruokaviraston vientijaoston asiantuntijat ovat mukana tilaisuudessa vastaamassa vientisäädöksiin ja viranomaistoimintaan liittyviin kysymyksiin.

Illan päätteeksi kuullaan paikallisten yritysten vientikokemuksista ja -tavoitteista. Puheenvuoroja esittävät Simo Larmo Birkkalan tilalta, Niko Honkanen Kotipellon puutarhalta, Antti Alanne Alanteen tilalta sekä Juha-Pekka Aikola Vihreästä Härästä.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Turun yliopiston Brahea-keskus, ProAgria Länsi-Suomi, MTK Varsinais-Suomi, Luonnonvarakeskus, Yrityssalo ja Ammattiopisto Livia.

Luotu 21.10.2019 | Muokattu 21.10.2019