Runsaasti koronatartuntoja turkulaisilla korkeakouluopiskelijoilla

17.03.2021

Korkeakoulut tehostavat koronaviestintäänsä kansainväliselle opiskelijakohderyhmälle.

Turkulaisten korkeakoulujen tietoon on tullut viime päivinä runsaasti koronavirustartuntoja erityisesti kansainvälisten opiskelijoiden keskuudessa. Tartuntatautiviranomaiset selvittävät altistumisketjuja. Tartuntojen määrä on niin suuri, että opiskelijoiden keskuudessa on tapahtunut laajalti altistumisia sekä tartuntoja esimerkiksi yhteisasumisessa.

– Koronatestiin on hakeuduttava viipymättä, jos on oireita tai pienikin epäilys mahdollisesta tartunnasta. Jos epäilet olevasi altistunut tässä epidemiaryppäässä, suosittelemme heti jäämään omaehtoisen karanteeniin sekä hakeutumaan koronatestiin. Tämä on erittäin tärkeää, Turun kaupungin tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi painottaa.

Kansainvälisille opiskelijoille suunnataan tehostettua koronaviestintää, jossa muistutetaan muun muassa maskin käyttämisen tärkeydestä ja Varsinais-Suomessa käynnissä olevasta sulkutilasta, jonka aikana kaikkien kontaktien minimointi on tärkeää. Kansainvälisille opiskelijoille järjestetään etäinfotilaisuus torstaina 18.3. Ohjeistusta on lisätty myös Turun kaupungin sekä korkeakoulujen yhteisessä Opiskelijakaupunki Turku -viestinnässä niin verkkosivuilla kuin sosiaalisessa mediassa.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Lisätietoja:

vs. ylilääkäri, tartuntataudeista vastaava lääkäri Jutta Peltoniemi