Teknologia-alan tilaisuus tähtää yritysten ja oppilaitosten yhteistyöhön

25.02.2020

Turun yliopiston Rauman kampuksella 5.3. järjestettävä tapahtuma tuo yhteen yrityksiä, oppi- ja tutkimuslaitoksia sekä muita toimijoita. Tavoitteena on motivoida yrityksiä ja oppilaitoksia yhteistyöhön ja innostaa nuoria hakeutumaan teknologia-alan koulutuksiin.

Tutkimus-, kehitys- ja innovaatioiltapäivän (TKI) teemoina ovat Turun yliopistossa ensi syksynä alkavat DI-koulutukset ja käsityökasvatuksen tarjoamat mahdollisuudet teknologiaoppimiseen. Myös työpaikalla tapahtuva oppiminen, kehittyvät oppimisympäristöt ja yritys-oppilaitosyhteistyö sekä osaava työvoima, kilpailukyky ja TKI-yhteistyö ovat puheenvuorojen aiheina.

Tilaisuudessa kuullaan yritys- ja elinkeinoelämän sekä oppilaitosten puheenvuoroja. Tavoitteena on motivoida eri toimijoita yhteistyöhön. Erityisesti teknologia-alojen osaajapulaan pyritään vastaamaan innostamalla nuoria hakeutumaan teknisen alan koulutukseen eri koulutusasteilla.

Iltapäivän aikana on mahdollisuus tutustua Teknika-rakennuksen työsaleihin ja helmikuussa peruskorjauksen jälkeen käyttöön otetun Tornin tiloihin. Eri toimijat ovat tervetulleita esittelemään oppimisympäristöjään ja alan toimintaa. Esittelypisteillä on mukana muiden muassa Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Rauman normaalikoulun oppilaat, Satakunnan Ammattikorkeakoulu, Turun kaupunki ja Turun yliopisto.

Tutkimus-, kehitys- ja innovaatioiltapäivä on osa SataDiLogiksen toimintaa. Tavoitteena on kuljetuslogistiikan turvallisuuden ja elinkeinotoiminnan edellytysten parantaminen Satakunnassa maakunnan rajat ylittävän yhteistyön pohjalta. Yhteistyössä pyritään hyödyntämään pelillistämistä, digitalisaatiota, automatisaatiota ja tekoälyä. Lisäksi tavoitteena on edistää ja vahvistaa kuljetusturvallisuuteen liittyviä verkostoja ja niiden kansainvälistymistä.

Kohdataanko? INNOA – STARTTIA – TYÖTÄ -tapahtuma 5.3.2020 klo 12.00–16.00.

Paikka: Aino Pohjanoksa -sali, Turun yliopiston Rauman kampus, kirjastorakennuksen 2. kerros, Seminaarinkatu 1, Rauma.

> Ilmoittautuminen viimeistään 27.2.

> Iltapäivän ohjelma

Luotu 25.02.2020 | Muokattu 25.02.2020