Virittäydy joulutunnelmaan kasvitieteellisessä puutarhassa ja seuraa uutta joulukalenteria puutarhan somessa

01.12.2021

Turun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa Ruissalossa nautitaan joulutunnelmasta koko joulukuun ajan. Kasvihuoneissa ja jättilummehuoneessa voi tutustua jouluisiin kasveihin ja mausteisiin sekä ihastella joulutähtipyramidia. Perheen pienimmät pääsevät etsimään viidakossa piileskeleviä tonttuja ja ihmettelemään lentävää tonttua. Seuraa myös puutarhan uutta joulukalenteria Instagramissa tai Facebookissa!

Ruissalon kasvitieteellinen puutarha on valmistautunut jouluun 2021 perinteisesti huomioiden kuitenkin vallitsevan koronatilanteen.

Kasvihuoneissa esitellään jouluisia kasveja. Esillä on muun muassa pitkään ilahduttava joulukaktus, jonka kantamuodot kasvavat itäisessä Brasiliassa vuoristosademetsäpuiden oksilla päällyskasveina. Ne ovat tottuneet ylimmän lehvästön kevyeen varjostukseen ja toistuviin iltapäiväkuuroihin.

Jättilummehuoneessa on esillä myös joulun ajan mausteita ja joulutähtipyramidi. Myös tonttu on uskaltautunut lentämään jättilummehuoneessa. Lapset ja lapsen mieliset voivat etsiä puutarhan kasvihuoneiden polkujen varrella ja viidakossa piileskeleviä tonttuja.

Puutarhan joulua on tukenut Ammattiopisto Livia.

Puutarhan joulun ajan näyttely on avoinna 28.11.2021 – 6.1.2022 joka päivä klo 11–17. Huom: Kasvihuoneet ja kahvio ovat suljettu 24.12. -25.12.2021.

Kävijöiden terveys ja turvallisuus ovat meille tärkeitä. Vastuullinen käytös ja suojaohjeiden noudattaminen nykyisessä koronatilanteessa on erittäin tärkeää. Huomioithan puutarhan ohjeet ja muut kävijät vierailusi aikana.

Seuraa kasviaiheista joulukalenteria puutarhan somessa

Tänä vuonna joulutunnelmaan voi virittyä myös seuraamalla kasvitieteellisen puutarhan some-kanavissa jaettavaa kasviaiheista joulukalenteria.

Kurkkaa joulukalenteriin puutarhan Instagramissa tai Facebookissa ja katso mikä jouluinen tietoisku ensimmäisen luukun takaa paljastuu!

Luotu 01.12.2021 | Muokattu 02.12.2021