10th Global Brand Conference (GBC2015) Turun kauppakorkeakoulussa

09.04.2015

Konferenssi edistää eri maiden bränditutkijoiden ja alan ammattilaisten vuoropuhelua ja verkostoitumista sekä tarjoaa kanavan alan tutkimustulosten esittämiseen ja julkaisemiseen.

​Turun kauppakorkeakoulun markkinoinnin aine järjestää 10. kansainvälisen Global Brand -konferenssin Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa 27.–29.4.2015. Tämä 10-vuotisjuhlakonferenssi kuuluu eri yliopistojen isännöimään konferenssisarjaan, josta vastaa kansainvälisen tieteellisen Academy of Marketing -seuran Brand, Identity and Corporate Reputation Special Interest Group (SIG). GBC2015-konferenssin käytännön järjestelyistä vastaa toimikunta puheenjohtajanaan KTT, yliopistonlehtori Ulla Hakala Turun kauppakorkeakoulusta.

Konferenssin tarkoituksena on edistää eri maiden bränditutkijoiden sekä alan ammattilaisten vuoropuhelua ja verkostoitumista sekä tarjota väylä alan tutkimustulosten esittämiseen ja julkaisemiseen. Turun konferenssiin odotetaan 80–100 osallistujaa ympäri maailmaa (Iso-Britannia, Espanja, Ranska, Italia, Portugali, Uusi Seelanti, Australia, Etelä-Afrikka, Nigeria, Intia, Yhdysvallat, Kanada, Turkki, Ruotsi, Norja, Tanska ja Suomi).

Turussa järjestettävän konferenssin teema, Creative brand and design, nostaa esiin designin merkittävää roolia brändinrakennuksessa monesta eri näkökulmasta. Teema tarjoaa mahdollisuuden esitellä kansainväliselle yleisölle myös suomalaista muotoilua, ja konferenssin yhteyteen onkin yhteistyössä Uuden muotoilun yhdistyksen kanssa rakenteilla tapahtuma, jossa suomalaiset, erityisesti Turun alueella toimivat, design-yritykset esittelevät osaamistaan ja tuotteitaan konferenssivieraille ja samalla verkostoituvat keskenään.

Kolmipäiväinen konferenssi sisältää neljä korkeatasoista, suomalaisdesignia edustavaa keynote-esitelmää (UPM, Innojok/Innolux, Lumene ja Rovio) sekä useita rinnakkaisiin sessioihin jaettuja tutkimuspaperiesityksiä. Esitettävät paperit on arvioinut ja valinnut kansainvälisistä tutkijoista koostunut tieteellinen toimikunta. Tieteelliseen ohjelmaan limittyy teemaan sopivaa oheisohjelmaa, get together ja konferenssi-illallinen.

Luotu 09.04.2015 | Muokattu 30.07.2021