Akateemikko Merja Penttilä luennoi Turussa 9. marraskuuta

16.10.2023

Tieteen akateemikko, tutkimusprofessori Merja Penttilä tulee Turkuun kertomaan urastaan ja tutkimuksestaan Frontiers of Science -seminaarisarjan luennolle 9s marraskuuta.

Tieteen akateemikko, professori Merja Penttilän keskeinen tutkimuskohde on uusien, fossiilisia raaka-aineita korvaavien tuotantoprosessien kehittäminen. Tutkimuksen keskiössä ovat olleet nk. solutehtaat, elävät mikrobit, joiden toimintaa ymmärretään ja muokataan siten, että ne tuottavat biopohjaisia tuotteita esimerkiksi energia-, terveys- ja materiaalisovelluksiin.

- Tieteen akateemikon arvonimi myönnetään vain erittäin ansioituneelle suomalaiselle tieteentekijälle, ja Merja Penttilä kuuluu eittämättä tähän joukkoon, kertoo BioCity Turun tieteellinen johtaja, professori Klaus Elenius.

- On hienoa, että BioCity Turun tutkijat pääsevät nyt kuulemaan professori Penttilän uraa uurtavasta työstä, ja lisäksi kuudella nuorella tutkijalla on mahdollisuus lounastaa professori Penttilän kanssa luennon jälkeen, Elenius jatkaa.

Väitöskirjatutkija, lähde lounaalle Merja Penttilän kanssa

BioCity Turku tarjoaa opiskelijoille ja väitöskirjatutkijoille loistavan mahdollisuuden luoda yhteyksiä tulevaisuutta varten ja saada inspiraatiota omaan työhön. Jokaisen Frontiers of Science -seminaarin jälkeen puhuja lounastaa enintään kuuden opiskelijan, väitöskirjatutkijan tai uransa alkuvaiheessa olevan postdoc-tutkijan kanssa. Lounas on vapaamuotoinen tapahtuma, jossa keskustellaan tieteestä, urakehityksestä tai jostain ihan muusta. Osallistua saa riippumatta siitä, mihin ryhmään tutkija kuuluu. BioCity Turku tarjoaa lounaan. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä biocityturku@bioscience.fi

Frontiers of Science –seminaarit ovat aina torstaisin klo 12.00

Frontiers of Science on BioCity Turun järjestämä 25-vuotias seminaarisarja, jossa BioCity Turun tutkijat kutsuvat maailman johtavia tieteentekijöitä luennoimaan ja esittelemään uusimpia tuloksia omalta tutkimusalueeltaan.

Kaikki Frontiers of Science -seminaarit pidetään aina torstaisin klo 12.00 BioCityn Presidentti-auditoriossa. Tapahtumaan ei ole rekisteröitymistä ja ennen luentoa on tarjolla kahvia ja sämpylä. Jos olet opiskelija ja haluat kerätä opintopisteitä, tulosta seminaaripäiväkirja ja pyydä koordinaattoria allekirjoittamaan se seminaarin jälkeen.

Jos haluat saada sähköpostitse muistutuksia Frontiers of Science -seminaareista ja muista BioCity Turun tapahtumista, ota yhteyttä biocityturku@bioscience.fi. Voit myös seurata tapahtumauutisointia viestipalvelu X:ssä @BioCityTurku.

Merja Penttilän kuva: Kari Likonen

Luotu 16.10.2023 | Muokattu 16.10.2023