Avoimen väylän haku Turun yliopistoon 3.5. - 17.5.2021

03.05.2021

Oletko suorittanut opintoja avoimessa yliopistossa? Tähtäätkö tutkintoon? Hae avoimen väylän kautta yliopistoon!

Jos olet suorittanut opintoja avoimessa yliopistossa, voit hakea avoimen väylän haussa tutkinto-opiskelijaksi Turun yliopistoon. Hakukohteesta riippuen haussa voidaan hyväksyä myös erillisinä opintoina tehdyt suoritukset. Avoimen yliopiston väylän haku järjestetään erillishakuna 3.5. - 17.5.2021.

Väylän hakukohteita on kaikissa tiedekunnissa

Vuoden 2021 opiskelijavalinnassa yliopistoon voidaan valita väylän kautta yhteensä enintään 216 opiskelijaa. Suurin kiintiö on Turun kauppakorkeakoulussa: kauppatieteiden kandidaatin ja maisterin tutkinnon suoritusoikeus voidaan myöntää enintään 40 hakijalle. Kiintiö on Turun ja Porin yksiköiden yhteinen.

Vuoden 2020 opiskelijavalinnassa Turun yliopistoon haki avoimen yliopiston väylän kautta 393 hakijaa, joista opiskelupaikan sai 153.

Hakukelpoisuus ja valintaperusteet vaihtelevat tutkinto-ohjelmittain

Avoimen väylän haussa valinta perustuu tavallisesti avoimessa yliopistossa suoritettujen opintojen määrään ja opintomenestykseen. Useimmissa hakukohteissa edellytetään opintoja vähintään 50 - 60 opintopisteen verran.

Oikeustieteellisen tiedekunnan ja Turun kauppakorkeakoulun väylän haussa hakijoilta edellytetään Turun yliopiston opetussuunnitelmien mukaisia avoimia yliopisto-opintoja, muissa tiedekunnissa voidaan hyväksyä myös muiden yliopistojen opetussuunnitelmien mukaiset avoimen yliopiston opinnot. Turun yliopiston ympäristötieteen koulutukseen opiskelijat valitaan ainoastaan avoimen väylän haun kautta ja opiskeluoikeus myönnetään haussa alempaan korkeakoulututkintoon (LuK).

Luotu 03.05.2021 | Muokattu 03.05.2021