DISCE Final Event ”A call for more Inclusive Creative Economies”

28.02.2022

DISCE – Developing Inclusive and Sustainable Creative Economies tutkimushankkeen lopputapahtuma järjestetään torstaina 3. maaliskuuta kello 15:00 – 18:30 Suomen aikaa.

Tapahtumassa DISCE hankkeessa mukana olleet tutkijat esittelevät tutkimuksen tuloksia sekä osallistuvat keskusteluihin tulosten vaikutuksista policy-keskusteluun.

Tapahtuma toteutetaan hybridimallilla, jossa tapahtuman panelistit ovat kokoontuneet yhteen Aloft Hotelliin Brysseliin, ja kaikki muut voivat osallistua keskusteluun livelähetyksen kautta.

Liity livelähetykseen tästä!

Kesäkuussa 2022 päättyvä DISCE-hanke keskittyy arvioimaan kulttuuri- ja luovan alan (cultural and creative industries, CCIs) roolia kasvun, työllisyyden, kilpailukyvyn sekä kaupunkien ja alueiden houkuttelevuuden sekä sosiaalisen yhteenkuuluvuuden edistäjinä kaikkialla EU:ssa.

Tapahtuma rakentuu kolmen teemapaneelin ympärille:

• Paneeli 1 – DISCEn yhteistoiminnan (co-creation) tulosten esittely teemalla: "Stakeholder engagement for more inclusive creative economies."
  • Paneeli 2 – DISCE-tutkimuksen johtopäätösten esittely teemalla: "A call for reshaping research, policy and practice for more inclusive creative economies."
  • Paneeli 3 – Sidosryhmäpaneeli teemalla: "A policy framework in support of inclusive creative economies: Looking beyond Covid-19."

Turun yliopistolta tapahtumaan ja keskusteluihin osallistuvat DISCE hankkeen johtaja ja Principal Investigator professori Jarna Heinonen, sekä luovan talouden ansainta- ja liiketoimintamalleja sekä innovaatioita tutkivan työpaketin johtaja professori Ulla Hytti.

DISCEn sivuilta löydät lisätietoja tapahtumaan sekä itse projektiin liittyen.

Tervetuloa mukaan!

DISCE logo