EU:n ja Venäjän taloussuhteita käsittelevä KVS10/TMS32-kurssi järjestetään neljännessä periodissa

18.02.2019

Pan-Eurooppa Instituutin organisoima, maalis-huhtikuussa järjestettävä kurssi tuo Turkuun korkean tason puhujia yritysmaailman edustajista pitkän linjan tutkijoihin.

The development of the EU-Russia economic relations -kurssilla paneudutaan EU:n ja Venäjän välisten taloussuhteiden lähimenneisyyden kehitykseen ja tulevaisuuden näkymiin.

Turun kauppakorkeakoulun Pan-Eurooppa Instituutin johtaja ja professori Kari Liuhto aloittaa luentosarjan pohjustamalla EU:n ja Venäjän taloussuhteista. Professori Stanislav Tkachenko saapuu Venäjältä, St. Petersburg State yliopistosta tuomaan asiantuntijanäkökulmaa taloussuhteiden kehityksestä vuodesta 2014 alkaen ja mahdollisuuksista kahden- ja monenvälisten suhteiden kehittymiselle Venäjän ja sen läntisten naapureiden kanssa.

Turun kauppakorkeakoulun työelämäprofessori ja Elinkeinoelämän keskusliiton (EK) Brysselin toimiston johtaja Taneli Lahti luennoi Euroopan ulkoisten taloussuhteiden tulevaisuudesta. Myös EK:n EU- ja kauppapolitiikan johtaja Petri Vuorio saapuu luennoimaan, aiheenaan EU:n ja Venäjän välinen kauppapolitiikka.

Suomen ulkoministeriöstä Sannamaaria Vanamo valottaa Suomen suhteita Venäjän, Ukrainan ja Valko-Venäjän kanssa. Kansainvälisten suhteiden professori Hiski Haukkala Tampereen yliopistosta käsittelee luennollaan EU:n ja Venäjän taloussuhteiden käsitysten kiistanalaisuuksia ja Arto Luukkanen Helsingin yliopistosta keskittyy Venäjän ja Ukrainan konfliktiin.

Luennot avoimia kaikille kiinnostuneille

The development of the EU-Russia economic relations -kurssi kuuluu kansainvälisen liiketoiminnan aineen syventäviin opintoihin. Kurssilla opiskelijat tutustuvat EU:n ja Venäjän välisten taloussuhteiden taustoihin, kehitykseen ja nykytilaan ja syventävät ymmärrystään EU:n ja Venäjän välisten suhteiden vaikutuksesta EU:ssa ja Venäjällä toimivien yritysten jokapäiväiseen liiketoimintaan.

Pan-Eurooppa Instituutin organisoima kurssi järjestetään 19.3.-11.4. Turun kauppakorkeakoululla. Luennot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille.

Lisätietoja kurssista saat Reetta Mansikkaviidalta / Pan-Eurooppa Instituutin tutkimusavustaja

Luotu 18.02.2019 | Muokattu 20.02.2019