Hae monitieteiseen Asklepios-opintokokonaisuuteen 31.8. mennessä!

11.08.2021

Asklepios on Kulttuurin ja terveyden tutkimusyksikön tarjoama monitieteinen opintokokonaisuus, jossa tutustutaan muun muassa kulttuurisen terveystutkimuksen, lääketieteen antropologian ja hoitotieteen näkökulmasta erilaisiin tieto- ja tiedekäsityksiin, taiteen, terveyden ja hyvinvoinnin sekä terveyden, terveydenhoidon ja ympäristön suhteisiin.

Asklepios-opintokokonaisuuteen valitaan lukuvuonna 2021–2022 yhteensä 30 opiskelijaa lääketieteellisestä, humanistisesta, kasvatustieteellisestä ja yhteiskuntatieteellisestä tiedekunnasta.

Hakuaika syksyllä 2021 alkaviin opintoihin on 9.8.2021–31.8.2021. Hyväksymisestä opiskelijaksi ilmoitetaan heti syyskuun ensimmäisellä viikolla. Opetus alkaa keskiviikkona 8.9.2021.

17–25 opintopisteen laajuisen opintokokonaisuuden kursseja voi suorittaa yksittäin tai kokonaisuutena.

Opintojaksot:

• Johdatus monitieteiseen kulttuurin ja hyvinvoinnin tutkimukseen, 2 op
  • Taide, terveys ja hyvinvointi, 3–5 op
  • Ympäristö ja terveys, 3–5 op
  • Monikulttuurisuus, terveys ja hyvinvointi, 3–5 op
  • Mediakulttuuri, digitalisoituminen ja terveys, 3–5 op
  • Eletty ja koettu hyvinvointi, 3 op

> Hae Asklepios-opintoihin 31.8. mennessä!

Asklepios Avoimessa yliopistossa ja JOO-oikeudella

Hakuaika kokonaisuuden suorittamiseen Avoimessa yliopistossa on 18.8.–31.8.2021. Lue lisää avoimen yliopiston Asklepios-tarjonnasta.

Jos olet Turun yliopiston ulkopuolinen yliopisto-opiskelija, selvitä voitko suorittaa sivuainekokonaisuuden JOO-opinto-oikeuden turvin.

JOO-opintoihin haetaan JOOPAS-verkkopalvelun hakulomakkeella. Ohjeet, tietoja JOO-tarjonnasta ja hakulomake löytyvät täältä.

Lisätietoa:

Historian, kulttuurin ja taiteiden tutkimuksen laitoksen koordinaattori Kai Miikkulainen, kaimii@utu.fi

Kulttuurin ja terveyden tutkimusyksikön ja Asklepios -monitieteisen opintokokonaisuuden koordinaattori Annastiina Mäkilä, aemaki@utu.fi

Luotu 11.08.2021 | Muokattu 11.08.2021