Hakovirrasta akatemiatutkija, Pappilasta tutkijatohtori

29.04.2016

Suomen Akatemian kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunta on myöntänyt professori Mia Hakovirralle akatemiatutkijarahoituksen ja yliopisto-opettaja Minna Pappilalle tutkijatohtorirahoituksen.

​Akatemiatutkijan tehtävä on tarkoitettu kokeneelle tutkijalle itsenäiseen tutkimussuunnitelman mukaiseen tieteelliseen työskentelyyn. Sosiaalipolitiikan professori Mia Hakovirta sai viisivuotisen rahoituksen tehdäkseen vertailevaa tutkimusta muuttuvista perhesuhteista ja lasten elatuksesta.

Tutkijatohtorin tehtävän rahoituksen tavoitteena on mahdollistaa lupaavimpien, äskettäin tohtorin tutkinnon suorittaneiden nuorten tutkijoiden pätevöityminen ja itsenäistyminen ammattitutkijoiksi. Oikeustieteen yliopisto-opettaja Minna Pappila sai kolmivuotisen rahoituksen tutkiakseen biodiversiteetin suojelu ympäristösääntelyssä ei nettohävikkiä –periaatteen avulla.

Toimikunta myönsi rahoituksen 20 uudelle akatemiatutkijalle ja 30 uudelle tutkijatohtorille. Toimikunnalle osoitettiin määräaikaan mennessä 356 tutkijatohtorin ja 176 akatemiatutkijan hakemusta.

Erja Hyytiäinen

Luotu 29.04.2016 | Muokattu 29.04.2016