Julkaise avoimena Nature Research -lehdissä

14.06.2022

Turun yliopiston tutkijoilla on nyt mahdollisuus julkaista avoimena maksutta kaikissa muissa Nature Research -lehdissä paitsi lehdessä Nature Protocols, mukaan lukien ne nimekkeet, jotka perustetaan 31.12.2024 päättyvän sopimuskauden aikana. FinELib-konsortion sopimuksen viimeistely on vielä kesken, mutta kustantaja on jo avannut mahdollisuuden avoimeen julkaisemiseen.

Julkaisuoikeus koskee Turun yliopistoon affilioituneen ensimmäisenä listatun vastaavan kirjoittajan original primary research -tiedeartikkeleita. Huomaa, että konsortiosopimukseen liittyvillä organisaatioilla on sopimuskaudella yhteisesti käytettävissä rajattu määrä artikkeleita poolina. Artikkelien riittävyyttä ei siis voida taata koko sopimuskauden ajaksi.

Varsinaiset tutkijaohjeet julkaistaan FinELibin sivuilla ja Turun yliopiston kirjaston avoimen julkaisemisen oppaan kirjoittajamaksut -osiossa heti, kun julkaisemiseen liittyvät loput yksityiskohdat on varmistettu.

Luotu 14.06.2022 | Muokattu 14.06.2022