Kansainvälisellä kurssilla lääketieteen opiskelijat pääsevät uppoutumaan terveydenhuollon tekoälyyn ja kehittämään vuorovaikutustaitojaan

07.10.2022

AIIS-projektissa tekoälyn, lääketieteen ja pehmeiden taitojen asiantuntijat eri maista ovat kehittäneet uuden verkkokurssin vastaamaan tulevaisuuden tarpeisiin lääketieteen alalla.

Opintojakso Artificial Intelligence, Innovation & Society, the Future of Medicine on eurooppalaisille lääkäriopiskelijoille räätälöity oppimiskokemus. Kurssi toteutetaan verkossa Turun ammattikorkeakoulun kehittämällä alustalla, jossa opiskelijat pääsevät tutustumaan muihin lääketieteen opiskelijoihin ympäri Eurooppaa.

Kurssi koostuu kahdesta moduulista, joista toinen käsittelee tekoälyä terveydenhuollossa ja toinen lääkärin ammatin pehmeitä taitoja, kuten vuorovaikutusta, empatiaa ja etiikkaa.

Opintojakso alkaa 17.10. ja päättyy 19.12. Kurssin laajuus on kolme opintopistettä ja sen opetuskielenä on englanti.

Turun yliopiston lääketieteen opiskelijoille kurssi löytyy Pepistä koodilla MEDV2091. Ilmoittautuminen on parhaillaan auki.

Tekoäly, innovaatiot ja yhteiskunta – lääketieteen tulevaisuus (AIIS) on kolmevuotinen Erasmus+ -hanke, jota koordinoi Salamancan yliopisto. Suomesta projektissa ovat mukana Turun yliopisto ja Turun ammattikorkeakoulu.

Luotu 07.10.2022 | Muokattu 07.10.2022