Kauppakorkeakoululle uusi 24/7-ryhmätyötila K-Lounge ja kumppanuussopimus K-ryhmän kanssa

24.09.2019

Yhteistyössä opiskelijoiden kanssa suunniteltu 24/7-ryhmätyötila on K-ryhmän sponsoroima. Tilan avajaisia vietettiin 23.9.2019, jolloin myös julkistettiin Turun kauppakorkeakoulun ja K-ryhmän välinen yhteistyösopimus.

– Monimuotoinen työryhmätila K-Lounge on paikka yhteistyölle ja kumppanuuksille – toisilta oppimiselle ja jakamiselle, iloitsevat Matti Mettälä ja Markus Granlund.

Kuvaaja/Tekijä

Antti Tarponen

Työryhmätila vastaa suoraan opiskelijoiden tarpeeseen ja on samalla näkyvä merkki yhteistyöstä kauppakorkeakoulun ja K-ryhmän välillä.
Keskon henkilöstöstä, vastuullisuudesta ja aluetoiminnoista vastaavan johtajan Matti Mettälän mukaan Turun kauppakorkeakoulu on K-ryhmälle erittäin sopiva yhteistyökumppani tutkimusyhteistyöhön, innovaatiotoimintaan ja opiskelijayhteistyöhön.

– Kauppakorkeakoulun teemat vastuullisuus, yrittäjyys ja tulevaisuus sopivat oikein hyvin yhteen K-ryhmän painotusten kanssa, joista vastuullisuus on yksi tärkeimmistä. K-ryhmästä löytyy kaikkiin kauppakorkeakoulun opintosuuntiin liittyviä töitä. Toivon, että mahdollisimman moni Turun kauppakorkeakoulusta valmistuva työllistyy K-ryhmään, joka rekrytoi vuodessa 4 000 uutta työntekijää, Mettälä sanoo.

Dekaani Markus Granlund uskoo, että tiivistyvässä yhteistyössä tullaan saamaan aikaan uusia avauksia.

– Meille K on nyt yhtä kuin kumppani. Uskon, että voimme tehdä hyvää yhteistyötä esimerkiksi kaupan alan tutkimuksessa ja koulutuksessa. Olemme erittäin kiitollisia siitä, että K-ryhmän lahjoitus mahdollisti meille tämän uuden ryhmätyötilan.

Mettälä kertoo, että yhteistyö Turun kauppakorkeakoulun kanssa on sujunut erittäin hyvin.

– Teillä täällä poikkeuksellista on se, että kauppakorkeakoulu ja opiskelijajärjestö tekevät yritysyhteistyötä yhdessä. Se on Suomen mittakaavassa ainutlaatuista ja erinomaista kannaltamme: ei tarvitse miettiä yhteistyötä erikseen yliopiston ja opiskelijajärjestön kanssa.

Päävastuu tilan suunnittelusta oli Turun yliopiston kirjastolla, jonka tiloissa K-Lounge kauppakorkeakoululla sijaitsee.

– Kirjasto on tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti kehittänyt saavutettavia oppimisympäristöjä ja kerännyt säännöllisesti niitä koskevaa palautetta. K-Lounge on tilankäytöllisesti ja toiminnallisesti osa kirjaston palvelukonseptia ja vastaavia tiloja on jo lähes kaikissa kirjastoyksiköissämme, sanoo Turun yliopiston kirjaston johtaja Ulla Nygrén.

Luotu 24.09.2019 | Muokattu 27.09.2019