Kirjasto mukana Mielen päällä -teemaviikolla

04.10.2021

Lokakuun alussa vietetään Mielen päällä -hankkeen teemaviikkoa 4.-10.10., ja kirjasto on mukana tapahtumassa erilaisilla tempauksilla. Opiskelijalähtöisen hankkeen toteuttavat Turun yliopiston ylioppilaskunta (TYY) ja Turun yliopisto. Hankkeen tarkoituksena on edistää mielenterveyden varhaisen tuen saamista matalla kynnyksellä, purkaa mielenterveyttä koskevia ennakkoluuloja ja leimoja sekä jakaa opiskelijoiden mielen hyvinvointia edistäviä hyviä käytäntöjä.

Mielen päällä -hankkeen verkkosivut.

Löydä tukea opiskeluun ja arkeen

• Tule hyvinvointipalveluiden pop-up-pisteille Educariumin kirjastolle ma-pe klo 11-13
    • ma CampusSport
    • ti YTHS ja korkeakoulupapit
    • ke Opintopsykologit ja OmaKoutsi
    • to Esteettömyyssuunnittelija
    • pe Opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen ja varhaisen tuen palvelut sekä Tsemppari ja Paluu työelämään -hanke
  • Koirakaverit vierailevat Feeniks-kirjaston edessä ma klo 13-14 ja ke klo 12-13. Tervetuloa tervehtimään karvaisia kavereita! Jos sää on huono, vierailu järjestetään kirjaston aulassa.
  • Tutustu kirjaston erilaisiin opiskelutiloihin info-tv:n kautta. Löydätkö työskentelyäsi tukevia tiloja?

Osallistu hyvän mielen jakamiseen

Saa hyvää mieltä

• Löydä kurssikirjojen välistä tsemppiviestejä. Viestit on koottu opiskelijoilta ja muilta kirjaston asiakkailta.
  • Tule ilahtumaan Educariumiin julistenäyttelyn äärellä. Esillä julisteita 1930-1950-luvuilta, joten myös aikahyppäys luvassa!
  • Tule tutustumaan hyvinvointiin liittyvään aineistoon Teutorin ja Educariumin kirjastoissa. Kirjakärryissä olevia kiinnostavia kirjoja saa myös lainata kotiin.
  • Lue hyvää mieltä tuottavia painettuja ja e-kirjoja Teutorin ja Feeniksin lukunurkkauksissa. Kirjoja saa myös kotilainaksi.
  • Rentoudu palapelien äärellä Educariumin kirjastossa ja Feeniks-kirjastossa.
  • Selaile hyvinvointiin liittyviä työkirjoja sanomalehti- ja pienpainatepalveluissa Raisiossa.
  • Tutustu myös kirjaston juhlavuoden lukuvinkkeihin verkossa

Luotu 04.10.2021 | Muokattu 04.10.2021