Kirsi Vainio-Korhoselle Suomen Tiedeseuran palkinto

29.04.2020

Suomen Tiedeseura on myöntänyt Turun yliopiston professori Kirsi Vainio-Korhoselle Professori Theodor Homénin palkinnon.

Kirsi Vainio-Korhonen

Professori Theodor Homénin isänmaan historian palkinnon arvo on 20 000 €. Kirsi Vainio-Korhonen toimii Turun yliopiston Suomen historian professorina.

Palkinnon perusteluiden mukaan Vainio-Korhonen ”on monipuolinen ja kansainvälisesti arvostettu tutkija, joka on edistänyt suomalaisen historiantutkimuksen laajennusta mm. Suomen varhaismodernin historian ja sukupuolihistorian aloilla.”

Suomen Tiedeseura on vuonna 1838 perustettu kaikkien tieteenalojen tiedeakatemia, jonka tavoitteena on edistää tieteellistä keskustelua ja julkaista erityisesti luonnontieteellistä ja humanistista kirjallisuutta.

Luotu 29.04.2020 | Muokattu 29.04.2020