KiVa Koululle uusi lisenssikumppani Sveitsistä

05.05.2023

Institut International de Lancy (IIL) on KiVan uusi lisenssikumppani Sveitsin ranskan- ja englanninkielisissä kouluissa sekä Ranskan katolisen koulun verkostoon ja Odyssey-ryhmään kuuluvissa kouluissa.

Vuonna 1903 perustettu Institut International de Lancy (IIL) on johtava yksityiskoulu Sveitsin Genevessä. IIL keskittyy opiskelijoiden henkilökohtaiseen kehitykseen ja opintomenestykseen. Oppilaat voivat kehittää koko potentiaaliaan ja kasvattaa tietopääomaansa koko elämänsä ajaksi. IIL kokoaa yhteen kaikkien kulttuurien, kansallisuuksien, kielten ja uskonnollisen taustan opiskelijoita ja henkilökuntaa yhteisen vision ympärille. IIL tarjoaa kaksikielistä, ranskan- ja englanninkielistä opetusta ja toivottaa tervetulleeksi 3–19-vuotiaat oppilaat esikoulusta lukioon.

Kumppanuuden kautta KiVan 3-ohjelma, joka on suunnattu 13–16-vuotiaille opiskelijoille, käännetään ranskan kielelle, mikä mahdollistaa ohjelman käytön Ranskassa sijaitsevissa kouluissa ja katolisen koulun verkostossa.

- Olemme erittäin innoissamme voidessamme laajentaa yhteistyötämme Institut International de Lancyn kanssa. IIL on KiVa-kouluna toteuttanut ohjelmaa jo huomattavan paljon. Heidän osaamisensa ja kunnianhimonsa ansiosta kaikilla Sveitsin englannin- ja ranskankielisillä kouluilla on mahdollisuus aloittaa ohjelman toteutus heti syyskuusta 2023 alkaen. Lisäksi IIL on nyt virallinen kumppanimme Ranskan katolisen koulun verkostoon, johon olemme jo jonkin aikaa halunneet tuoda Kiva-ohjelman, kertoo Anna Murgo, KiVa International -ohjelman apulaispäällikkö.

- Institut International de Lancy on enemmän kuin koulu, se on yhteisö, jossa lapset voivat kasvaa, oppia, kehittää älyllistä uteliaisuuttaan ja inspiroitua koulullemme ominaisista kunnioituksen ja suvaitsevaisuuden arvoista, joita myös KiVa kiusaamisen vastainen ohjelma edistää. IIL on ensimmäinen KiVan akkreditoitu koulu Sveitsissä. Olemme ylpeitä voidessamme tukea kouluja tällaisella kattavalla ohjelmalla, jossa käsitellään koulukiusaamista ennaltaehkäisemällä, puuttumalla ja seuraamalla sekä auttamalla jokaista lasta tuntemaan olonsa turvalliseksi ja turvalliseksi kouluympäristössä, iloitsee Monique Roiné, IIL:n pääjohtaja.

IIL:n henkilökuntaa ryhmäkuvassa
Institut International de Lancy:n KiVa-tiimi