Koronatilanteeseen liittyvä etätyölinjaus on päättymässä helmikuun lopussa

17.02.2022

Turun yliopistossa palataan normaaliin etätyökäytäntöön 1.3.2022, mikäli valtakunnallinen etätyösuositus päättyy 28.2.

Valtioneuvoston tarkoitus on, että valtakunnallinen etätyösuositus päättyisi 28.2.. Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueiden koronakoordinaatioryhmät ovat sitoneet alueellisten etätyösuositusten päättymisen valtioneuvoston linjaukseen.

Jos valtakunnallinen etätyösuositus päättyy, Turun yliopistossa palataan tiistaina 1.3. normaalin etätyöohjeen mukaisiin käytäntöihin. Mikäli aikatauluun tulisi muutoksia, yliopisto tiedottaa henkilöstölle asiasta.

Yliopiston etätyöohje päivitettiin lokakuussa 2021. Etätyöskentelyn enimmäismäärä on ohjeen mukaan 80 % työajasta. Säännöllisesti tehtävästä etätyöstä sovitaan esihenkilön ja työntekijän välillä etätyöohjeen ja yksiköissä linjattavien yhteisten pelisääntöjen mukaisesti.

Yliopiston tiloissa noudatetaan edelleen tarkasti yliopiston suojaohjetta. Yliopiston tiloissa käytetään maskia. Ilman maskia voidaan olla vain, jos tilassa ollaan yksin, tai jos lähikontaktit on estetty erityisjärjestelyin.

> Yliopiston etätyöohje (intranetissä, vaatii kirjautumisen)

Lisätietoja etätyöohjeesta: hr-tuki@utu.fi

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 17.02.2022 | Muokattu 17.02.2022