Kulkukorttien panttimaksut palautetaan

15.12.2014

Lääketieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden kulku- ja kandidaattikorttien käyttöä ja maksatusta koskevat määräykset muuttuvat 1.1.2015 lukien. Pantteja ei enää peritä kulkukorteista. Korttien takaisin perintää tehostetaan siten, että tiedekunta edyllyttää kulkukortin ja HLL/LL -kandidaattikortin palauttamista tutkinnon valmistumisen yhteydessä.

Kulkukorteilla tiedekunnan opiskelija pääsee 24/7 kulkemaan esimerkiksi Medisiinan ulko-ovista, ainejärjestöjen ovista, kurssisaleihin, Verstaan atk-luokkiin.​​

Opiskelijat saavat opintojen alussa ovien avaamisia varten kulkukortit. Ongelmana on ollut, ettei kulkukortteja saada takaisin siitäkään huolimatta että korteista on peritty viime vuosina jopa 20 €:n panttimaksu. Nyt sähköisten lukkojen kapasiteetti on  kriittisellä alueella ja jotta lukkojen vaihtamiselta säästytään, kulkukorttien takaisinperintää tehostetaan dekaanin päätöksellä seuraavasti 1.1.2015 lukien:

1. Opiskelijoiden kulkukorttien panttimaksuista luovutaan. Mikäli kortti häviää, uuden kortin saaminen maksaa 35 € kortin haltijalle. Maksu peritään myös HLL/LL -kandidaattikortista, mikäli se joudutaan uusimaan. Asiasta lähetetään opiskelijalle lasku.
  2. Kulkukorttien panttimaksut palautetaan tilisiirtona niitä aiemmin maksaneille. Maksuja on peritty ennen vuotta 2015.
  3. Korttien takaisinsaantia on päätetty tehostaa siten, että tutkintotodistus toimitetaan/luovutetaan opiskelijalle vasta, kun kulkukortti sekä LL/HLL kandidaattikortti on palautettu takaisin tiedekuntaan.

Nyt kerätään takaisinmaksua varten panttimaksuja maksaneiden opiskelijoiden tilitietoja. Tilitiedot tulee ilmoittaa tammikuun aikana.

Luotu 15.12.2014 | Muokattu 29.07.2021