Logistiikkaselvitys 2014 julkaistu

20.11.2014

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun toimitusketjujen johtamisen tutkimusryhmä toteutti Logistiikkaselvitys 2014:n Liikenneviraston tilauksesta. Kyselytutkimukseen vastasi 1 731 suomalaisyritystä.  Aiempien vuosien kyselyaineistojen kanssa Logistiikkaselvitys 2014 muodostaa aihepiirin kattavimman tietokannan maailmassa.

Selvitystä hyödynnetään poliittisen päätöksenteon valmistelussa kansallisesti ja alueellisesti. Selvityksen pitkät aikasarjat tarjoavat näkemystä siitä, mihin suuntaan Suomen logistinen asema on liikkumassa.

Tutkimuksessa selvitettiin mm. yritysten logistisia toimintaedellytyksiä sijaintipaikkakunnallaan, suomalaisyritysten logistiikkakustannusten tasoa, kuljetusinfrastruktuurin kuntoa, yritysten kilpailustrategioita sekä logistiikan ympäristövaikutusten huomioimista.

Selvityksen laatineeseen tutkijaryhmään kuuluvat Tomi Solakivi, Lauri Ojala, Sini Laari, Harri Lorentz, Juuso Töyli, Jarmo Malmsten ja Noora Viherlehto.

Logistiikkaselvitys 2014 julkistettiin meriteollisuualan Navigate-messujen yhteydessä järjestettävän Turun Liikennepäivän ohjelmassa Turun Messukeskuksessa 19.11.2014.

Luotu 20.11.2014 | Muokattu 27.07.2021