Matti Karinen tutkimusvierailulla Kroatiassa

26.09.2022

Väitöstutkija Matti Karinen aloitti elokuussa tutkimusvierailunsa UNIOSissa ja CEPOR:ssa Kroatiassa. Matin tutkimusvierailu on jatkoa Turun kauppakorkeakoulun yrittäjyysyksikön ja Osijekin yliopiston professori emerita Slavica Singerin sekä riippumattoman Zagrebissa toimivan CEPOR-tutkimuslaitoksen pitkäaikaiselle yhteistyösuhteelle.

CEPOR on Kroatian pk - ja yrittäjyyspolitiikan tutkimusvetoinen ajatushautomo, joka sijaitsee Zagrebissa Kroatian taloustieteen instituutissa. Instituutin johtajana on tohtori Mirela Alpeza. CEPOR tekee ja levittää tutkimusta pk-yrityksistä ja yrittäjyydestä Kroatiassa ja antaa samalla panoksensa politiikan kehittämiseen sekä edistää pk-yrityksiä ja yrittäjyyttä koskevia kysymyksiä. CEPOR on myös Global Entrepreneurship Monitorin (GEM) kumppani Kroatiassa.

Osijekin yliopistossa Matti kiinnittyy kansainväliseen yrittäjyysopintojen keskukseen (International Center for Entrepreneurial Studies ICES) ja sen tohtoriohjelmaan. ICES on Euroopassa ensimmäinen monitieteinen yrittäjyysohjelma, jonka ytimessä on yrittäjyys ja yrittäjämäinen käyttäytyminen.

Kroatiassa ollessaan Matti jatkaa työskentelyä väitöskirjatutkimuksensa parissa. Väitöstutkimuksessa tutkitaan kestävän palmuöljyn legitimiteettidynamiikkaa. Lisäksi Matti osallistuu seminaareihin, kokemusten jakamiseen sekä tutkimus- ja ohjelmayhteistyöhön.

Matti Karinen Zagrebissa

Tutkimusvierailunsa aikana Matti jakaa kokemuksiaan tapahtumista ja aktiviteeteista muiden aiheiden ohella uudessa UTU-blogissaan "About those palms": https://users.utu.fi/mtwkar/

Luotu 26.09.2022 | Muokattu 26.09.2022