Matti Niinikoski valittiin kauppakorkeakoulun vuoden opettajaksi

07.12.2012

Opiskelijat palkitsivat yliopisto-opettaja Matti Niinikosken hyvästä ja kärsivällisestä kirjanpidon opetuksesta.

Turun kauppatieteiden ylioppilaat ry on valinnut 19.10.2012 järjestetyillä 62. vuosijuhlillaan Turun kauppakorkeakoulun vuoden opettajaksi yliopisto-opettaja Matti Niinikosken laskentatoimen ja rahoituksen aineesta. Niinikoski opettaa pääasiassa kirjanpitoa ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoille.

Valinnan tehneet opiskelijat kehuivat erityisesti Niinikosken kykyä opettaa sekä hänen kärsivällisyyttään kertoa samat asiat kerta toisensa jälkeen.

‒ Iloitsen palkinnosta erityisesti, koska kirjanpidon kurssit ovat massakursseja, mikä rajoittaa erilaisten opetusmenetelmien käyttämistä, Niinikoski sanoo.

Perusasiat kunniaan

Niinikosken mukaan on haasteellista opettaa asioita, joihin opiskelijoilla ei yleensä ole käytännön tuntumaa ja joita sen vuoksi pidetään vaikeina. Hänen mukaansa laskentatoimen perusosaamisen kartuttamiseen kannattaa panostaa, vaikka oppiminen viekin aikaa.

‒ Jokaisella ekonomilla pitäisi olla tietty käsitys laskentatoimen perusasioista ‒ jotka eivät muuten edes ole niin vaikeita, miltä ehkä aluksi näyttävät, hän hymyilee.

Niinikoski lisää, että pitkäjänteisyys kannattaa.

‒ Kerran kunnolla tehty pohjatyö kantaa pitkälle!

Turun kauppatieteiden ylioppilaat ry valitsee vuoden opettajan vuosittain jäsenäänestyksen perusteella.

Teksti: Taru Suhonen
Kuva: Aleksi Rajamäki