Monikulttuurisuuden monitieteinen opintokokonaisuus alkaa verkko-opintoina lokakuussa

28.09.2020

Monikulttuurisuuden opinnot sopivat kaikille, jotka haluavat syventää tietämystään monikulttuurisuutta, siirtolaisuutta ja rasismia koskevista kysymyksistä sekä näihin kohdistuvasta tutkimuksesta. Opinnot antavat valmiuksia kohdata monikulttuurisuutta ja toimia siirtolaisten ja pakolaisten parissa.

Opintokokonaisuus tutustuttaa monikulttuurisuuteen liittyviin keskeisiin käsitteisiin ja teoreettisiin näkökulmiin. Se perehdyttää siirtolaisuuden, muuttoliikkeiden ja pakolaisuuden historiaan ja teorioihin sekä niin poliittisiin, sosiaalisiin, kulttuurisiin, uskonnollisiin kuin globaalisiin taustoihin, selityksiin ja seurauksiin.

Opintokokonaisuus alkaa viikolla 43 (ma 19.10. alkava viikko) ja sen voi opiskella kokonaan verkossa.

Voit myös valita yksittäisiä opintojaksoja, esimerkiksi Johdatus monikulttuurisuuteen 6 op, Kotouttaminen ja monikulttuurinen työ 5 op ja Monikulttuurisuus, terveys ja hyvinvointi 3 op.

Opinnot sopivat lisäkoulutukseksi ja yleissivistykseksi kaikille aiheesta kiinnostuneille ilman pohjakoulutusvaatimuksia. Opintomaksu on 250 euroa/opintokokonaisuus 25 op, yksittäisillä jaksoilla 15 euroa/op.

Tutustu esittelysivulla oleviin opetusohjelmiin!

Luotu 28.09.2020 | Muokattu 28.09.2020