Oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijavalinnan tulokset 2023

05.07.2023

Oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijavalinnan 2023 tulokset on julkaistu Opintopolussa.

Todistusvalinnan tulokset on julkaistu 22.5.2023. Hyväksymispisteraja oli tuolloin 131,3 / 154 pistettä. 5.7.2023 alin hyväksytty pistemäärä on 129,5/154 pistettä. Todistusvalinnassa hyväksyttiin 48 ensikertalaista hakijaa.

Valintakoevalinnan tulokset on julkaistu 5.7.2023. Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnan tuloksia koskeva tiedote julkaistaan yhteisvalinnan verkkosivulla. Valintakoevalinnassa hyväksyttiin yhteensä 72 hakijaa, joista 42 valittiin ensikertalaisten jonosta ja sen jälkeen 30 hakijaa kaikkien hakijoiden jonosta.

Valintakoevalinnan hyväksymispisterajat olivat seuraavat:

Koepistejono, ensikertalaiset                                       43 / 79 pistettä

Koepistejono, kaikki                                                      41 / 79 pistettä

Hyväksymispisterajat saattavat vielä elää varasijojen liikkumisen myötä.

Valintakokeiden tarkistus oli kaksivaiheinen: ensimmäisessä vaiheessa kaikilta kokeeseen osallistuneilta tarkastettiin monivalintatehtävät ja hakijat asetettiin niiden perusteella paremmuusjärjestykseen. Toiseen tarkastusvaiheeseen etenevien määrä oli rajattu niin, että se oli kolminkertainen suhteessa koko yhteisvalinnan hakukohteiden valintakoevalinnan aloituspaikkojen sisäänottomäärään. Monivalintatehtäväpisteiden perusteella toiseen vaiheeseen edenneiltä tarkastettiin kaikki vastaukset. Edetäkseen toiseen tarkastusvaiheeseen hakijan tuli saada valintakokeen monivalintatehtävistä 14 pistettä. Hakijan oli saatava valintakokeen toisesta vaiheesta vähintään puolet pisteistä voidakseen tulla hyväksytyksi.

Molemmissa koepistejonoissa käytettiin hyväksymisrajalla valintaperusteissa tasapistetilanteen varalle määriteltyjä tasapistesääntöjä.  Tasapistetilanteessa hakijat asetettiin paremmuusjärjestykseen valintakokeen kaikkien tehtävien perusteella tehtävästä 1. alkaen, ja tästä eteenpäin valintakokeen tehtävien mukaisessa järjestyksessä.

Ensikertalaisten koepistejonossa käytettiin hyväksymisrajalla ensimmäistä tasapistesääntöä, joka oli tehtävän 1 pistemäärä.  Hakijan, joka sai yhteensä 43 koepistettä, tuli saada valintakokeen ensimmäisestä tehtävästä vähintään 6 pistettä tullakseen hyväksytyksi.

Kaikkien hakijoiden koepistejonossa käytettiin hyväksymisrajalla ensimmäistä tasapistesääntöä, joka oli tehtävän 1 pistemäärä. Hakijan, joka sai yhteensä 41 koepistettä, tuli saada valintakokeen ensimmäisestä tehtävästä 8 pistettä tullakseen hyväksytyksi.

Hakijat voivat tarkastella valintakokeessa antamiaan koevastauksia ja niiden pisteytyksiä Oma Opintopolussa Valintakoepisteet-palvelussa 7.7.2023 klo 12.00 alkaen. Ks. tarkemmat ohjeet täältä. Arvosteluperusteet julkaistaan oikeustieteet.fi -sivustolla.

Avoimen väylän tulokset on julkaistu 19.6.2023. Avoimen väylän kautta valittiin 20 hakijaa, joista 10 ensikertalaisten jonossa ja 10 kaikkien hakijoiden jonossa. Ensikertalaisten jonossa alin hyväksytty pistemäärä oli 52 pistettä ja kaikkien hakijoiden jonossa 43 pistettä (5.7.2023 tilanne). Ensikertalaisten jonossa käytettiin hyväksymisrajalla ensimmäistä tasapistesääntöä, joka oli arvosanojen 5 lukumäärä. Tullakseen valituksi hakijalla tuli olla viisi väyläopinnoiksi katsottavaa opintosuoritusta arvosanalla 5.

Oikeustieteen maisterihaun tulokset on julkaistu 20.6.2023. Haussa hyväksyttiin 24 hakijaa.

Kaikille paikan vastaanottaneille uusille opiskelijoille lähetetään sähköpostitse tietoa opintojen aloittamisesta heinäkuun aikana.

Lämpimät onnittelut uusille opiskelijoille ja tervetuloa opiskelemaan Turun yliopiston oikeustieteelliseen tiedekuntaan!

Tiedekunnan sivu uudelle opiskelijalle

Yliopiston sivu uudelle opiskelijalle