17.11.2017

​Professori Jason Xiao vierailee laskentatoimen ja rahoituksen laitoksella 1. joulukuuta 2017.

Dr. Jason Xiao on laskentatoimen professori Cardiffin yliopistossa (Cardiff University, UK). Hänen tutkimuksensa on keskittynyt (1) laskentatoimen sääntelyyn Kiinassa, (2) informaatioteknologian (esim. internetin ja ERP:n) vaikutuksiin laskentatoimeen, (3) Johdon laskentatoimen käytänteisiin Kiinassa, ja (4) Hallintotapaan (corporate governance) Kiinassa.

Hän on julkaissut artikkeleita lukuisissa alan johtavissa journaleissa, mm. Abacus; Accounting, Auditing, and Accountability Journal; Accounting, Organizations and Society; British Accounting Review; European Accounting Review; European Journal of Information Systems; International Journal of Accounting; Management Accounting Research; Journal of Banking and Finance; Journal of Corporate Finance; ja Journal of Management Accounting Research.

Tutkimus- ja opetustyönsä lisäksi professori Xiao on ollut mukana perustamassa julkaisua China Journal of Accounting Studies lehden päätoimittajana ja on ollut mukana useiden muidenkin kansainvälisten tutkimusjournalien toimituksessa mm. editorina. Hän on ollut myös perustamassa Cardiffin yliopiston Kiinan liiketalouden tutkimuskeskusta (Centre for China Business Research at Cardiff University) sekä lisäksi ylläpitänyt läheisiä suhteita laskentatoimen ammattijärjestöihin.

Vierailunsa aikana professori Xiao esittelee laskentatoimen ja rahoituksen laitoksen tutkimusseminaarissa perjantaina 1.12. klo 14–16 tutkimuspaperinsa “The Effect of Budget Information Systems on Budget Procedural Justice and Firm Performance” sekä tekee yhteistyötä laitoksen henkilökunnan kanssa. Hän käyttää vierailunsa aikana huonetta 358.

Lisää tietoa Jason Xiao'sta
Luotu 17.11.2017 | Muokattu 17.11.2017