04.10.2017

​Professori Sven Modell vierailee laskentatoimen ja rahoituksen laitoksella 24.–26. lokakuuta 2017.

KTT Sven Modell on johdon laskentatoimen professori Manchesterin yliopistossa (University of Manchester, UK). Ennen siirtymistään Manchester Business School’iin vuonna 2006, Sven Modell valmistui kauppatieteiden tohtoriksi Lundin yliopistosta (Lund universitet, Ruotsi) vuonna 1998 ja työskenteli Tukholman yliopistossa (Stockholm University School of Business, Ruotsi). Hän on myös vieraillut useissa ulkomaisissa yliopistoissa ja on tällä hetkellä vierailevana professorina Turun kauppakorkeakoulussa.

Sven Modell’n tämänhetkinen työ käsittelee johdon laskentatoimen ja kontrollin sosiaalisia, poliittisia ja institutionaalisia puolia, keskittyen erityisesti julkisen sektorin organisaatioihin. Erityisiä kiinnostuksen kohteita ovat mm. suorituskyvyn mittaaminen ja johtaminen, kustannuslaskenta ja resurssien allokointikäytänteet. Hänen tutkimus- ja opetusintresseihinsä sisältyy myös laadullisia ja määrällisiä tutkimusmenetelmiä yhdistävien mixed methods -lähestymistapojen kehittäminen ja se, miten niitä voidaan soveltaa johdon laskentatoimen tutkimukseen.

Vierailunsa aikana professori Modell esittelee laskentatoimen ja rahoituksen laitoksen tutkimusseminaarissa tiistaina 24.10. klo 11–13 tutkimuspaperinsa “Rethinking performativity: a critical realist analysis of the role of accounting in performing corporate social responsibility” (toisena kirjoittajana Max Baker University of Sydney’sta) sekä tekee yhteistyötä laitoksen henkilökunnan kanssa. Hän käyttää vierailunsa aikana huonetta 356.

Lisää tietoa Sven Modell'sta
Luotu 04.10.2017 | Muokattu 04.10.2017