Rehtori Kola: Reagoimme muuttuvaan koronavirustilanteeseen - yhteistyössä löydämme parhaat toimintatavat

16.03.2020

Turun yliopisto seuraa aktiivisesti koronavirustilannetta ja viranomaisten ohjeita. Turun yliopiston ohjeet ja linkit lisätietojen lähteisiin on koottu yliopiston verkkosivuille.

Yliopisto on antanut ohjeita muun muassa matkustamisesta, etätyöstä, opiskelusta ja opetuksen järjestämisestä sekä väitöstilaisuuksista. Ajantasaiset ohjeet päivitetään yliopiston verkkosivuille ja ne jaellaan sähköpostitse henkilöstölle ja opiskelijoille.

- Yliopiston eri palveluyksiköt, asiantuntijat ja johto ovat sitoutuneet tilanteen seuraamiseen ja tarvittaessa kykenemme nopeasti tekemään päätöksiä toimenpiteistä. Yliopisto toimii toistaiseksi normaalisti, mutta siirrymme mahdollisimman tehokkaasti etätyöhön ja -opiskeluun, rehtori Jukka Kola sanoo.

Yliopisto huolehtii siitä, että verkon välityksellä työskentelyyn ja opiskeluun on saatavilla ohjeita ja riittävästi valmisteluaikaa. Tiedekunnille sallitaan tarkentavia ohjeita, kunhan ne ovat linjassa yliopiston yleisten ohjeiden kanssa.

- Toiminnan järjestämiseksi vaaditaan aktiivista ratkaisujen etsimistä ja parhaiden käytäntöjen jakamista. Poikkeuksellisessa tilanteessa korostuu yhteistyö ─ yhdessä voimme löytää ja toteuttaa parhaat toimintatavat, Kola sanoo.

> Ajankohtaista koronaviruksesta

Tämä uutinen ei ole ajan tasalla, tarkista tilanne osoitteesta: > Ajankohtaista koronaviruksesta

Luotu 16.03.2020 | Muokattu 19.03.2020