Rehtori Väänänen palkittiin tulevaisuudentutkimuksen aseman edistämisestä

26.11.2014

Tulevaisuuden tutkimuksen seuran Tulevaisuuspalkinto 2014 myönnettiin Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänäselle hänen tulevaisuudentutkimuksen tieteenalan puolesta tekemästään työstä Suomen yliopistomaailmassa.

​Tulevaisuuden tutkimuksen seura on myöntänyt Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänäselle palkinnon tavasta, jolla hän on merkittävästi edistänyt tulevaisuudentutkimuksen asemaa paitsi Turun yliopistossa myös muissa suomalaisissa yliopistoissa.

Tulevaisuudentutkimus valittiin vuonna 2010 yhdeksi Turun yliopiston tutkimuksen painopistealueeksi. Vuonna 2013 Tulevaisuuden tutkimuskeskukselle myönnettiin ainelaitoksen kaltainen asema. Lisäksi Turun yliopisto koordinoi ja rahoittaa Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemiaa eli tulevaisuudentutkimuksen opetusta suomalaisissa yliopistoissa, perustelee Tulevaisuuden tutkimuksen seura palkintoa.

Tulevaisuuden tutkimuksen seuran hallitus myöntää harkintansa mukaan Tulevaisuuspalkinnon yhdelle tai useammalle henkilölle ansiokkaasta tulevaisuudentutkimuksen ja/tai -ajattelun edistämisen puolesta toimimisesta.

Palkinto myönnettiin rehtori Väänäselle seuran syyskokouksessa 24.11.2014.

Tulevaisuuden tutkimuksen seura on tulevaisuudentutkimusta ja sen opetusta edistävä tieteellinen yhdistys, joka yhdistää alan harrastajia ja vie eteenpäin kansalaiskeskustelua ja monitieteisyyttä. Seuran tarkoituksena on edistää ja levittää tulevaisuudentutkimusta, sen hyväksikäyttöä ja opetusta erityisesti Suimessa ja tällä tavoin myötävaikuttaa suomalaisen yhteiskunnan ja kulttuurin kehittämiseen.

TS

Luotu 26.11.2014 | Muokattu 28.07.2021