Smart Work in Platform Economy -hankkeelle Suomen Akatemian rahoitus

15.06.2016

Professori Anne Kovalaisen (Yrittäjyys, Turun kauppakorkeakoulu) johtama Smart Work in Platform Economy – Fiksu työ alustatalouden aikakaudella (SWiPE) -konsortiohanke on valittu osaksi Suomen Akatemian strategisen tutkimuksen neuvoston Osaavat työntekijät – menestyvät työmarkkinat -ohjelmaa. Konsortion johtaja, Turun yliopisto sai 1 526 000 euron rahoituspäätöksen 13.06.2016 Suomen Akatemialta.

​SWiPE-hanke tutkii globaalin talouden muutoksia, uusien teknologioiden ja alustojen tarjoamia mahdollisuuksia sekä sitä, miten nämä seikat muuttavat talouden dynamiikkaa ja työelämän ja yrittäjyyden sekä osaamisen ja koulutuksen välisiä yhteyksiä. SWiPE-konsortion tutkimushankkeissa tutkitaan näitä muutoksia monen tieteenalan yhteistyönä Turun yliopiston ja kahden tutkimuslaitoksen, ETLAn ja TTL:n, toimesta. Tutkimushankkeissa tarkastellaan mm. palkkatyön ja yritystoiminnan välisiä yhteyksiä, yliopistolähtöistä ja tiedeperustaista yrittäjyyttä ja yritystoimintaa, teknologian tuottamia työn sisällöllisiä muutoksia sekä maahanmuuttajien työelämään johtavia polkuja. ”STN-tutkimushanke vahvistaa Turun yliopiston strategiaa ja vahvaa suuntautumista digitaaliseen yhteiskuntaan ja talouteen sekä tiedelähtöiseen yrittäjyyteen", toteaa vararehtori Kalle-Antti Suominen.

Linkki STN:n sivuille

Luotu 15.06.2016 | Muokattu 23.06.2016